برزو کلانتری در سرمقاله نشریه نقش البرز نوشت: سرمای کشنده زمستان فقط به تن و جان روستائیان زحمت کش بومی جاده چالوس که خارج از بافت روستایی قرار دارند نشست !!
کد خبر: ۱۱۰۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 01 May 2023

برای اهالی ثروت و قدرت آیا خارج از بافت معنی دارد !!!

به گزارش «تابناک البرز» پس از سالها چشم انتظاری در نهایت لوله های گرما بخش گاز به ۵۴ روستای جاده چالوس که زمستانهای بسیار سختی را پشت سر میگذارند و تا اواخر اردیبهشت برف و سرما در بعضی از این روستاها ادامه دارد پایان یافت مردم روستایی با هزاران امید در انتظار دریافت انشعاب گرمابخش این نعمت خدادادی بودند اما در کمال ناباوری با صرف میلیاردها تومان هزینه و خطر ناشی از رساندن این مایع گرمابخش در نقاط سخت کوهستانی روستایی فقط یک سوم مردم هر روستا از این نعمت برخوردار شدند و کام بسیاری از مردم متاسفانه تلخ گردید !!!

موضوع به طرح بسیار نا کارامد و پر از اشتباه بنیاد مسکن در تصویب طرح هادی روستایی باز می گردد که با ناکار امدی و بی تدبیری با خارج از بافت قرار دادن سه چهارم از مراکز اصلی روستاها در خارج از بافت مشکلات بسیاری را پیش پای روستائیان زحمتکش قرارداده است با رسیدن لوله های گاز به روستاها و عدم واگذاری انشعاب به بسیاری از منازل روستایی نگرانی این قشر زحمت کش بیش پیش پدیدار شد و انها را با کوهی از غم و اندوه و ناامیدی روبرو ساخت البته قانونگذار در ماده چهار مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری انشعابات گاز برق و آب تکلیف ساکنین را به روشنی پیش بینی نموده است و دراقصی نقاط کشور این قانون در حال اجرا میباشد و‌ اکثرا روستائیان از نعمت اب گاز و برق برخوردار شده اند جز استان البرز !! چرایی عدم اعمال قانون ماده ۴ در البر در هاله ای از ابهام قرار دارد و مسئولان امر هرکدام مشکل را به گردن دیگری قرار میدهند حال از چه روی مسئولان اداره گاز و استان از انجام این کار سر باز میزنند خدا داند و بس !!

البته این عدم واگذاری انشعابات برای روستائیان ساکن اجرا می شود نه برای املاک افراد صاحب نفوذ!! با اینکه بعضی از این املاک بسیار دور تر و خارج بافت روستاها قرار دارند از انشعاب گاز و برق و اب برخوردار گردیده و از سرمای استخوانسوز زمستان نیز سال گذشته در امان بوده اند البته شنیده ها حاکی از آن است بعضی ویلاهای خارج از بافت نیز از نعمت گاز برخوردار شده اند که چگونگی آن در ابهام قرار دارد !!

از طرف دیگر فقط یک سوم مردم روستایی جاده چالوس بر اساس اخبار رسیده از انشعاب گاز برخوردار شده اند و پیگیری مکرر دیگر روستائیان تا به امروز بی نتیجه بوده است امیدواریم مسئولان استان به خصوص جناب استاندار البرز حداقل قدمی برای رفع مشکل یاد شده بردارند تا مشکلات این قشر زحمت کش که از خانواده های ایثارگران و شهدا نیز در بین آنها حضور دارند مرتفع گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار