معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از برگزاری ۴۳ برنامه در هفته فرهنگی تفرش خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 01 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهنام نظری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی که به مناسبت هفته فرهنگی تفرش در این شهرستان برگزار شد افزود: اکنون هفته فرهنگی زرندیه نیز در حال برگزاری است و این مهم مد نظر ویژه قرار گیرد که از ۱۲ شهرستان استان، یک یا ۲ حوزه در سطح کشور شاخص است و برگزاری هفته‌های فرهنگی باید هم‌تراز با شاخص‌های شهرستان باشد.
وی یادآورشد:جهاد تبیین و امید آفرینی رویکرد محوری برنامه‌های فرهنگی هفته تفرش قرار گیرد و در این راستا همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است.
وی افزود: موضوع جهاد تبیین و امیدآفرینی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن جوانان در فضای مجازی و شعار و آدرس‌های غلطی که از سوی دشمن مخابره می‌شود، می‌طلبد این مهم برای جوانان در این هفته به صورت ویژه روشنگری شود.
نظری بیان کرد: این شهرستان به لحاظ تاریخی و وجود مفاخر دارای قدمت دیرینه‌ای است و باید فرهنگ‌سازی لازم در راستای معرفی و شناسایی ظرفیت‌های علمی و تاریخی این خطه صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: توجه به حوزه فرهنگ دینی تعزیه برگرفته از نهضت عاشورا در برهه‌ای که دشمن باورهای دینی جوانان را مورد هجمه قرار داده، امری ضروری است.
نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان تفرش به عنوان مهد تعزیه مطرح است، انتظار است علاوه بر معرفی این فرهنگ علوی، برگزاری کلاس‌های آموزشی این هنر آئینی به جوانان مدنظر ویژه قرار گیرد و در راستای ترویج این فرهنگ، سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند و تنها در حد شعار نباشد.
وی گفت: ظرفیت تمام ارگان‌ها بویژه مدیریت شهری در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی هفته تفرش باید بکارگیری شود و در این راستا از تجربه شهرستان خمین در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه سلامت بهره‌گیری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی عنوان کرد: در این هفته از ظرفیت پزشکی شهرستان تفرش در قالب برنامه جهاد سلامت بهره‌گیری شود و پزشکان متخصص در روستاها حضور یابند.
نظری افزود: همچنین در این هفته برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد جوانگرایی و توجه ویژه به جمعیت مدنظر ویژه باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با ۲ رویکرد تبلیغاتی و استمرار آن در طول سال باید برجسته شود.
فرماندار شهرستان تفرش هم گفت: ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری روز تفرش نامگذاری شده و با توجه به پیر بودن شهرستان پیشنهاد می‌شود شعار هفته فرهنگی این شهرستان با عنوان «فرزندان ولایی، جوانان آینده‌ساز» نام‌گذاری شود.
محمدرضا رضایی با بیان اینکه، فردا (سه‌شنبه) نخستین روز هفته فرهنگی تفرش است، افزود: گلباران قبور شهدا، زیارت امامزاده محمد (ع)، تعویض تمثال شهدای شهرستان، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده کارگران و برگزاری جشن روز کارگر، معرفی امامزاده‌ شهرستان، برگزاری همایش تجلیل از مربیان قرآنی، از جمله برنامه‌های تدارک شده روز نخست این هفته است.
وی بیان کرد: چهارشنبه برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله «رحیمی» به عنوان اولین امام جمعه شهرستان، رونمایی از میادین، افتتاح بازارچه صنایع دستی، برگزاری همایش شوراها ،اجرای شعر تفرش با حضور شعرای شهرستان، برگزاری کارگاه آموزشی ۲ روزه ویژه زوج‌های جوان در راستای فرزندآوری از دیگر برنامه های تدارک شده در این هفته است.
فرماندار شهرستان تفرش با اشاره به اینکه روز پنجشنبه، همایش مفاخر و مشاهیر شهرستان با حضور وزیر علوم در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود، گفت:
روز جمعه همایش پیاده‌روی خانوادگی، همایش خانواده و تجلیل از زوج‌های جوان، اکران فیلم غریب، همایش پیاده‌روی مسئولان ادارات، همایش تعزیه شهر خلاق،
برگزاری مسابقه فوتبال پیشکسوتان فوتبال، آیین اختتامیه دومین کنگره سرداران و ۴۰۰ شهید تفرش از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است که با توجه به محدودیت اعتبارات در این شهرستان می‌طلبد مدیران استانی نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های تفرش، تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.
امام جمعه شهرستان تفرش هم گفت: برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی باید هدفمند باشد و به گونه‌ای باشد که معنویت و فرهنگ را رونق بخشد.
حجت الاسلام حسین اجرایی با بیان اینکه آثار توجه به موضوع فرهنگ، در بلندمدت مشهود است، گفت: اسلام مسیرهایی برای همگان روشن کرده و در صورت تبیین درست، می‌توان طعم شیرین آن را چشید، چراکه اسلام مجمع زیبایی‌ها است.
وی ادامه داد: معجزات انقلاب اسلامی در عمر بیش از ۴۰ ساله نظام‌ جمهوری اسلامی بر همگان آشکار است و می‌طلبد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، بارهای زمین مانده را به سرانجام رساند.
امام جمعه شهرستان تفرش بیان کرد: شخصیت‌های برجسته مختلف باید در هفته فرهنگی به مردم معرفی و شناسانده شود.
حجت الاسلام اجرایی اظهار کرد: در ۱۱ سال گذشته، ۲۰ هزار حافظ قرآن در کشور تربیت شده و با ارایه یک طرح قرآنی در سطح کشور، پرورش و تربیت ۲۷۰ هزار حافظ قرآنی طی چهار سال هدفگذاری شد.
وی افزود: طرح قرآنی تحت عنوان «محفل بانوی خانه» نیز پیش‌بینی شده تا زنان خانه‌دار در ۲ سال حافظ قرآن شوند، چرا که این باور وجود دارد که مادر کانون اصلی پرورش نسل آتی جامعه است.
امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به برگزاری‌ همایش مادران تمدن‌ساز در هفته فرهنگی تفرش، گفت: این همایش در راستای تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری پیش‌بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی، مفاخر، منابع مهم فرهنگی، طبیعت بکر، زیرساخت‌های گردشگری و وجود هنرمندان صنایع دستی در شهرستان تفرش، این اداره آمادگی وجود دارد که در خصوص معرفی جاذبه‌ها در این هفته فرهنگی، اقدامات لازم صورت گیرد.
مصطفی مرزبان  افزود: در خصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان، بسته کامل فرهنگی پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه تفرش، اولین شهر ملی ثبت شده به عنوان شهر تفرشی دوزی مطرح است، اداره‌کل میراث فرهنگی استان در راستای جذب دانشجو در این رشته از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار