معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران کشور بیان کرد :حوزه‌های علمیه دارای ۸۰ نشریه تخصصی هستند و نهاد‌های حوزی ۴۵ درصد محتوای علوم انسانی و اسلامی را تولید می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 03 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی افزود :  ۲۰ هزار عنوان کتاب طی ۲ دهه اخیر در جشنواره کتاب سال حضور داشته اند که ۲۰ درصد در موضوع فقه و ۸۰ درصد در مورد سایر رشته‌های علوم انسانی بوده است.

وی گفت : سال‌های گذشته تعداد رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی برادران در گذشته اندک و محدود بود، اما اکنون این تعداد با توجه به نیازسنجی‌های جامعه به ۷۰ رشته و گرایش افزایش یافته است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران کشور  اظهار داشت : مقام معظم رهبری به کرات در دهه‌های اخیر به کلیدواژه‌های جهاد علمی تولید دانش اشاره کرده اند که باید دانش آموزان حوزه‌های علمیه بر اساس نیاز‌های روز جامعه به این کلیدواژه‌ها بیشتر بپردازند.

وی افزود : در حوزه تحقیق میدانی توسط طلاب، روحانیون، مدرسین و پژوهشگران با ضعف و کاستی مواجه هستیم و باید مهارت پژوهش‌های میدانی در این قشر تقویت و مسیر درست پژوهش و تحقیق برای آن‌ها تا زمان حصول نتیجه مشخص شود.

وی مطرح کرد :  تقویت و ترویج جشنواره‌ها در مدارس حوزه‌های علمیه و ارسال آثار فاخر و پژوهش محور از اهداف مهم و اصلی جشنواره علامه حلی (ره) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار