با توجه به اینکه در فصل بهار به سمت و سوی گرمای طبیعی می‌رویم نیاز بدن به مواد غذ ایی معتدل بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 08 May 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید عبدی متخصص تغذیه و رئیس بیمارستان دکتر شیخ مشهد درخصوص نقش اسفناج درکم خونی فقر آهن گفت: اسفناج از نظر داشتن ویتامین B3 بسیار غنی است بنابر این درکم خونی مؤثر است و با توجه به اینکه در ساخت گلبولهای قرمز خون دخالت دارد می‌تواند تأثیر بسزایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اسفناج مقدار زیادی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید و منیزیم دارد افزود: مصرف اسفناج تنها صرف درمان بیماری نمی‌تواند مفید باشد بلکه می‌تواند نقش کمک کننده را داشته باشد.

عبدی ادامه داد: اسفناج در درمان بیماریهای گوارشی مؤثر بوده و همچنین در پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان کبد و افراد مستعد به بیماریهای کبدی نقش بسزایی دارد چرا که به دلیل ترشح سموم گوارش کبدی و با توجه به تسریع حرکات روده توسط اسفناج باعث خروج این سموم شده و در واقع یک دوست خوب برای روده‌ها محسوب می شود.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: مصرف اسفناج به دلیل سرد بودن در افراد با پوست سفید و سرد مزاج بهتر است همراه با فلفل سیاه و یا سیر باشد و بهترین حالت مصرف اسفناج به شکل آب‌پز است.

رئیس بیمارستان دکتر شیخ توصیه کرد: در فصل بهار مصرف موادی که دارای سبزیجات فراوان از جمله سبزیجات کوهی هستند جایگزین فست‌فود‌ها شود و همچنین تأکیدکرد: خورشت آلو و اسفناج تأثیر بسزایی درمشکلات گوارشی نیز دارد و چون در فصل بهار به سمت و سوی گرمای طبیعی می‌رویم نیاز بدن به مواد غذایی معتدل بیشتر است و یا به دلیل دارا بودن همزمان گوشت و اسفناج در این غذا برای افرادی که مستعد کلیه‌ی سنگ ساز هستند و یا مشکلات مفاصل دارند توصیه نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مصرف اسفناج هفته‌ای دو بار خصوصاً در افرادی که کم خونی فقر آهن دارند، نقش مثبتی را ایفا می‌کند.

برچسب ها: گلبول های قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار