مدیرکل امور اجرایی زکات کشور :
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از پرداخت ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان زکات در سال گذشته خبر داد و گفت: با پرداخت زکات گام مهمی در رفع مشکلات در جامعه اسلامی و دغدغه نیازمندان بر می داریم.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 11 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حجت الاسلام محمد طا‌ها مهری در همایش علمی، ترویجی و تکریم در حوزه زکات، اظهار کرد: علاوه بر آیات قرآن و بیش از 2 هزار روایات از معصومین و سخنان ارزشمند از علمای اهل سنت و شیعه در باب زکات که مرز بین کفر، اسلام، دین و شرک و نفاق معرفی شده پیام نورانی مقام معظم رهبری هم در سال 96 و همایش زکات مبنی بر این است که فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات یکی از بزرگترین توفیقات الهی و نشانه فضل و رحمت پروردگار به جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات از اهمیت ویژه ای برخوردار است به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در این فراز رهبر انقلاب می فرماید: "ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید از کم کاری خود در این باره آمرزش خداوند را طلب و به عفو او پناه ببریم" این سخنان وظیفه ما را مضاعف و دو چندان می کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور ادامه داد: در دبیرخانه شورای زکات عالی کشور تصمیم گرفته شد که همایش های استانی، علمی، ترویجی و تکریمی را دنبال کنیم، سال گذشته در 28 استان توفیق یافتیم و امروز 29 استان و در هفته های آینده دو استان دیگر را هم ترتیب اثر می دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 1 هزار مقاله در دبیرخانه به 28 استان رسیده و در حال تدوین و جمع آوری این مقالات هستیم، تشریح کرد: دیگر آثار شامل کلیپ، تیزر، موشن گرافی و فیلم درباره زکات است و خاطرات بیش از 110 هزار مودی که اهل خیر و انفاق هستند در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد.

وی گفت: در سال 1401 مردم بیش از 2200 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که میزان بسیاری از زکات پرداخت شده ثبت نشده است.

حجت الاسلام مهری با تاکید بر ضرورت قدردانی از زکات دهندگان، خاطر نشان ساخت: امید است در سال 1402 با پرداخت زکات بخشی از مشکلات در جامعه اسلامی و ایرانی در حوزه مسائل معیشتی رفع و عاملی برای رفع درد دردمندان باشیم.

در ادامه پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: با اعتقاد و اخلاص وظیفه دارم از محضر تمام افرادی که در سطح استان در سال گذشته و سال های پیش با پرداخت زکات به وظیفه عمل کرده و گره از کار نیازمندان و محرومین باز کردند از طرف همه مجموعه عوامل مسئول در شورای زکات استان قدردانی کنم.

وی نتایج مثبت پرداخت زکات را ناشی از تلاش های دلسوزان این حوزه در کسوت مبلغ و عامل زکات و همچنین اعضای شورای زکات دانست و افزود: سال گذشته با تلاش و برنامه ریزی اقدامات موثر و ارزشمندی رخ داد و با پیگیری و تلاش بیشتر افزایش پرداخت کنندگان زکات را خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: بیش از 33 میلیارد تومان زکات به دبیرخانه شورای زکات در شهرستان ها واصل شد که بیش از 75 درصد از زکات وصول شده و در جهت رفع مشکلات محرومین هزینه شد.

این مقام مسئول از دو اتفاق مبارک در ابتدای سال 1402 خبر داد و تصریح کرد: اولین جلسه شورای زکات استان با هدایت و مدیریت آیت الله علما هفته گذشته تشکیل و مصوبات خوبی با همفکری سایر اعضای شورای زکات استان پیش بینی شد که در هفته آینده به ابلاغ می شود همچنین برپایی این همایش در ماه های ابتدایی امسال مطلعی بود که با کمک مبلغان، عاملان و همت سایر ارگان های ذیربط بتوانیم از فرصت های طلایی امسال نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به بارش های مناسب امسال که میدان عمل و عرصه تلاش را فراخ تر کرده، خاطر نشان کرد: امیدوارم امسال بتوانیم قدم های موثر تری در دو عرصه توسعه، تبلیغ و ترویج زکات همچنین جمع آوری زکات داشته باشیم.

وی به تصمیمات جلسه شورای زکات امسال هم اشاره ای داشت و گفت: حدود 650 هزار تن گندم آبی و دیم و حدود 130 هزار تن جو آبی و دیم فردا در بخش این دو محصول کشاورزی با عنایت جهاد کشاورزی برداشت محصول خواهیم داشت که در جلسه با تدبیر آیت الله علما به این نتیجه رسیدیم با تلاش و همت حاضرین و  اعضای زکات در شهرستان ها و روستاها حداقل 5 درصد از این روند اگر زکاتش وصول شود، حدود 55 میلیارد تومان فقط در این دو سرفصل می توانیم، زکات جمع آوری کنیم و این کف عددی است که در جلسه شورا مصوب شد اگر چه این عدد می تواند بیش از این میزان باشد.

ترکمانه تاکید کرد: در راستای زکات دو نکته حائز اهمیت است یکی قدردانی از لطف و کرامت زکات دهندگان که باید عوامل دریافت زکات به آن توجه ویژه داشته باشند و دیگری آثار هزینه کرد زکات که باید به مردم گزارش داده شده و آثار آن را مشاهده کنیم.

وی گفت: پیش از برگزاری این همایش فراخوان مقاله داده شده و 6 مقاله به دبیرخانه شورای زکات واصل شد، در پاییز امسال هم یک همایش برای قدردانی از عاملین، مبلغین و سایر افراد موفق در امر زکات استان برگزار می شود. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار