مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: پویش "اهدای خون حمایت ماندگار" با همکاری جمعیت هلال احمر استان از ١٨ اردیبهشت آغاز و تا ٩ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 13 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با توجه به نیاز روزافزون به خون وفرآورده های خونی و با تاکید بر ضرورت جذب اهداکنندگان بیشتر اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح شبکه زندگی بروشورهایی تهیه و میان اهدا کنندگان توزیع شد، با هدف افزایش جذب اهداکنندگان نخست از طریق اهداکنندگان مستمر که خود این افراد دعوت کننده افراد جدید برای اهدای خون باشند، کمک گرفتیم.

وی در ادامه به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح به جهت افزایش شمار اهدا کنندگان جدید اجرا شده چرا که بیشتر اهدا کنندگان ما مستمر هستند و به مرور از چرخه خارج می شوند بنابراین نیازمند افزودن اهداکنندگان جدید به سازمان  هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵٠ هزار واحد خون گرفتیم ادامه داد: بنابراین نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد افزایش اهدای خون داشتیم.

این مسئول تصریح کرد: حدود ۴۷ درصد اهداکنندگان ما مستمر و  ۵ درصد گاز آن ها را بانوان تشکیل می دهند که در صدد افزایش اهدا کنندگان خانم هستیم.

وی به اجرای پویشی مشترک با هلال احمر اشاره کرد و گفت: این پویش با عنوان "اهدای خون حمایت ماندگار" است و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر برای اهدای خون به سازمان مراجعه می کنند، این پویش ١٨ اردیبهشت همزمان با سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر  آغاز و تا ۹ مرداد مصادف با سالروز تاسیس انتقال خون ادامه دارد.

میرزاده تاکید کرد :در زمستان سال گذشنه هم طرحی تحت عنوان پویش اهدای خون زمستانه اجرا شد که با ادارات و ارگان ها در این طرح با ما همکاری کردند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار