رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: معضل پیری و سالمندی جمعیت یک هشدار و زنگ خطر جدی است و همه مسئولان برای حل آن دغدغه مند هستند.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 13 May 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر امانی در جمع مدیران ارشد معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی (اراک و شهرستانهای تابعه) در بیمارستان قدس اراک، افزود: متاسفانه در سال های اخیر به بحث جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری به خوبی پرداخته نشده و برنامه های عملی مناسبی نیز تدوین و اجرایی نشده است.
وی یادآورشد: در حال حاضر سیستم افزایش جمعیت و فرزندآوری به یکی از دغدغه ها و اولویت های نظام از شخص مقام معظم رهبری گرفته تا رییس جمهور و مدیران و مسئولان میانی در استان ها تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: بحث سالمندی در صورت ادامه دار بودن، در آینده نه چندان دور چالش های جدی را برای کشور به خصوص برای حوزه سلامت در پی خواهد داشت.
دکتر امانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این باره انجام شده و سعی شده با گنجاندن طرح های تشویقی، جامعه به خصوص زوجین جوان را به فرزند آوری، ترغیب کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به اجرای برنامه های طرح عفاف و حجاب در دانشگاه نیز اشاره کرد.
دکتر امانی در پایان از سپاه روح الله استان به خاطر کمک ها و حمایت از حوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: سپاه همواره در کنار حوزه سلامت بوده و با توجه به ماهیت این نهاد انقلابی در آینده نیز در کنار مجاهدان عرصه سلامت، خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار