همایش بزرگداشت مقام علمی پروفسور مجتبی شمسی‌پور دانشمند برجسته جهان اسلام، با حضور وزیر علوم در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 17 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا این همایش قرار است فردا(۲۸ اردیبهشت) با حضور وزیر علوم، جمعی از مسئولین کشوری و استانی و دانشگاهیان، در سالن همایش شهید شهریاری دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی برگزار شود.

پروفسور مجتبی شمسی پور سال ۱۳۲۸ در کرمانشاه بدنیا آمد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع  دیپلم در این شهر به پایان رساند. او در سال ۱۳۵۲ موفق به اخذ مدرک لیساس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف شد و بدنبال آن با انتخاب گرایش شیمی تجزیه در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه پذیرش و سال ۱۳۵۴ تحصیلات خود را در این مقطع  هم به پایان رسانید.

پروفسور شمسی پور پس از آن عازم آمریکا شد و توانست در سال ۱۳۵۸ مدرک دکترای شیمی تجزیه را از د انشگاه ایالتی میشیگان اخذ کند. او در سال ۱۳۷۱ به رتبه استادی(پروفسوری)  نائل آمد.

برنده جایزه کتاب سال ۱۳۶۸ ایران، برنده جایزه جشنواره خوارزمی در سال ۱۳۷۰ در علوم محض، شیمیست برگزیده انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۷۴، برنده جایزه کامستک(سازمان کشورهای اسلامی) در سال ۱۳۶۷، محقق برگزیده و خاص وزارت علوم در سال ۱۳۷۹، برنده جایزه شیمی همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۱ و دریافت نشان لیاقت در پژوهش از رئیس‌ جمهور در سال ۱۳۸۱ بخشی از موفقیت‌های علمی پروفسور شمسی پور است.

پروفسور شمسی پور هم اکنون رئیس انجمن شیمی ایران، استاد و عضو گروه علمی شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار