مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد :
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 17 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه در آیین افتتاحیه مرحله شهرستانی نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی دوره متوسطه اول گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین گام برمی دارد که با تلفیق دانش تئوری و کار عملیاتی در دانش آموزان، تعلیم و تربیتی ماندگار و پایدار ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی بستری را فراهم می کند که دانش آموزان بتوانند در زمینه هایی که برایشان فراهم شده است استعدادها، رغبت ها و علایق خود را بروز و ظهور داده و خود را محک بزنند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: در مرحله آموزشگاهی ،شهرستانی و منطقه ای جشنواره خوارزمی 13 هزار دانش آموز آثار خویش را در محورهای 13 گانه جشنواره ارائه کرده اند که منتخبین مرحله شهرستانی و منطقه ای به مرحله استانی راه می یابند.
عزت خواه افزود: مرحله استانی این جشنواره به میزبانی شهرستان گچساران در خردادماه برگزار خواهد شد و منتخبین به مرحله کشوری راه می یابند.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از بزرگترین رویدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی دانش آموزی کشور است.
کورش دلشاد افزود: این جشنواره با هدف کمک به دانش آموزان در هویت یابی،توسعه توانمندی ها، فرصت آفرینی برای شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی برگزار می شود.
وی بیان کرد: در مرحله شهرستانی این جشنواره نوجوان دانش آموز نخبه و برتر دوره اول متوسطه حضور دارند و این عزیزان ارزشمندترین و بهترین سرمایه های انسانی و اجتماعی محسوب می شوند که باید قدر آن ها را دانسته و در جهت پیشرفت و ارتقاء آن ها گام برداشت.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در 13 محور و 347 نفر دانش آموز از مجموع 103 مدرسه متوسطه اول در مرحله شهرستانی باهم به رقابت می پردازند.
حسنعلی محمدی زاده ، ایجاد زمینه هاي لازم براي بروز، پرورش، رشد و شكوفایی استعدادها و خلاقیتهای نوجوانان و جوانان، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری، حمایت و هدایت مادی و معنوی دانش آموزان پژوهشگر و نوآور، كاربردی كردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه و ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و فنی نوجوانان و جوانان بخشی از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی است.
وی گفت: آماده سازی نسل جوان برای ورود به میدان رقابتهای علمی و فنی ، هدایت استعدادها و خلاقیتها در جهت رفع نیازهای مراكز عملی و صنعتی، آشنایی دانش آموزان با پژوهش و شیوه های كشف و حل خلاقانه مسائل علمی و فنی و انجام كارهای علمی، فنی و پژوهشی به شیوه گروهی با حفظ رقابت سالم را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار