سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از صدور ۸هزار و ۲۰ حواله الکترونیکی برای دریافت انواع کود شیمیایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 12 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود ۷۴۹۰ عدد حواله معادل ۲۹۷۰ تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

وی، با بیان اینکه این استان سالانه نیازمند ۵۵ هزارتن کود کشاورزی برای مصرف در اراضی زراعی و باغی است، افزود: امسال ۵۸ هزار تن کود برای این منظور تأمین و توزیع خواهد شد. وی اظهار کرد: برای تأمین کود مورد نیاز کشت بهاره استان روزانه حدود ۵۰ تن بصورت میانگین از ابتدای سال کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستانها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری می‌ شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۲۰ حواله الکترونیکی با بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ تن انواع کود شیمیایی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی توسط مراکزجهاد کشاورزی شهرستانها صادر شده است.

بیگی ، با اشاره به اینکه این کودها ازمبادی، پتروشیمی‌ها و محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستانهای ۱۲ گانه استان تحویل می ‌شود، بیان داشت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه محصولات معرفی شده به عنوان الگوی کشت در استان مشمول دریافت کود یارانه ای هستند، عنوان کرد: به محصولات اساسی گندم، جو ,کلزا و انگور , زیتون و بادام و گردو نیز کود یارانه ای در سال تخصیص می‌یابد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام با تأکید بر این که کود شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیرکشت خود باید به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، گفت: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می ‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع و در دسترس آنها قرار گیرد.

به گفته بیگی، در سال جاری بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان ایلام توزیع شده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار