مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هشت هزار کرمانشاهی در ٢ ماهه نخست سال جاری موفق به اهدای خون شدند.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 11 June 2023

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: وضعیت ذخایر خون استان کرمانشاه در حال حاضر مطلوب است، اما نیاز به خون و فرآورده‌های آن و حضور اهداکنندگان همیشگی است.

وی با اشاره به روز جهانی اهداکنندگان خون که ١۴ ژوئن (مصادف با ٢۴ خرداد ماه) است، افزود: هرساله سازمان انتقال خون این روز را جشن می‌گیرد و مراسمی برای تجلیل از اهداکنندگان برگزار می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون کرمانشاه هم ٢۴ خرداد ماه مراسمی برای تجلیل از تعدادی از اهداکنندگان برگزار می‌کند.

وی شعار امسال را «ما هستیم، چون شما خون اهدا می‌کنید» عنوان کرد و گفت: با وجود پیشرفت‌های متعددی که در زمینه‌های پزشکی صورت گرفته، اما جایگزینی به عنوان خون مصنوعی تعبیه نشده است.

میرزاده تاکید کرد: تنها منبع تامین نیاز به خون در بیماران انسان‌هایی هستند که با بخشی از وجود خود حیات را به بیماران می‌بخشند.

وی با اشاره بر ضرورت افزایش تعداد اهداکنندگان خون عنوان کرد: با افزایش تعداد اهداکنندگان خون نیاز بیماران را به نحو احسنت برآورده می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه تشریح کرد: طی ٢ ماهه نخست امسال حدود ٩ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کردند که حدود ٨ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی تاکید کرد: گروه خونی AB منفی و o منفی دو گروه خونی هستند که به دلیل فراوانی کمتر نیاز بیشتری به آن‌ها وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار