کد خبر: ۱۱۰۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 11 June 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان بسیاری از مشکلات مردم کاهش یافت و صنعت برای رفع معضلات و نیازهای انسان پیشرفت های چشمگیری داشته است فناوری ارتباطات و اطلاعات، فضای مجازی و گسترش تلفن‌های همراه هوشمند ارتقا پیدا کردن آنها کامپیوتر، لپتاپ، تبلت و ... به راحتی تهیه و در دسترس افراد قرار می گیرد.

تهیه این ابزار آلات در پیشبرد کارها و برنامه های انسان تاثیر بسیاری داشته است و برای نظم و برنامه ریزی، ساماندهی داده های آماری، تحقیق و بررسی تحصیل، پزشکی و ... از تجهیزات الکترونیکی بسیار استفاده می شود هر پیشرفتی در تکنولوژی و فضای مجازی و کامپیوتر ی ممکن است مشکلاتی نیز برای کاربران ایجاد کند.

بازی های کامپیوتری این روز ها رونق بسیاری داشتند و طرفداران ای از پیر و جوان کودک و خردسال دارند بازی‌های رایانه‌ای به راحتی در کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت یافت می شود و در دسترس همه هستند استفاده بهینه از تجهیزات خیلی مهم است.

به کارگیری این تجهیزات برای بازی های مخرب رایانه ای عوارضی به همراه دارد چرا که نشستن های طولانی مدت برای بازی کردن با این دستگاه ها می تواند کودک، نوجوان و جوان را از فعالیت های فیزیکی و بدنی باز دارد و ساعت ها با چشم غیر مسلح به صفحه کامپیوتر و وسیله ارتباطی خود نگاه کنند علاوه بر مشکلات فیزیکی و جسمی در بینایی آنها نیز ممکن است اختلالاتی ایجاد کند.

نشستن های طولانی مدت وبازی کردن برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است و آنها تفریح های روزمره را در دنیای آپارتمانی به گوشی‌های تلفن همراه منتقل کردند و به جای بازی کردن به صورت دسته جمعی، گروهی، ورزش کردن و فعالیت های بدنی که هم اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و در جهت سلامتی روح و روان آنها موثر است به بازی های کامپیوتری روی آوردند.

این بازی ها به محبوب آنها تبدیل شده و درصورت غفلت خانواده ها و بی توجهی به این موضوع می‌تواند خسارت‌هایی فرزند آنها را تهدید کند پس با مدیریت درست و زمان استفاده از ابزار آلات الکترونیکی برای کودکان نوجوانان خردسالان می توان اوقات فراغت آنها را به صورت ایمیل و با نظارت خانواده ها سپری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار