معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: دکل حفاری ۷۲ فتح ساخت جهاد دانشگاهی در مناطق نفت خیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 12 June 2023

مسعود افشار با اشاره به آغاز به کار دستگاه حفاری ۷۲ فتح به عنوان روز آمدترین نسل دکل های حفاری خشکی در میدان نفتی اهواز در مناطق نفت خیز جنوب، اظهار کرد: این دستگاه حفاری ششمین دکل ایرانی است که بخش عمده تجهیزات آن توسط سازندگان داخلی ساخته و نخستین گام‌ عملیاتی خود را پس از تکمیل تجهیزات و کاریابی در گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تجربه می کند.

وی افزود: دکل  ۷۲ فتح توسط جهاد دانشگاهی در تعامل با متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و حداکثر عمق قابل حفاری توسط آن ۲۰ هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود ۱۵۰ فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل‌تحمل توسط دکل یک‌میلیون پوند است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تصریح کرد: این دستگاه مجهز به گرداننده فوقانی (تاپ‌درایو) به قدرت ۵۰۰ تن، میز دوار و سه دستگاه پمپ سیال از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار است.

افشار خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از شرکت های بالا دستی تابع شرکت ملی نفت ایران و بزرگترین شرکت حفاری در منطقه، بیش از ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد و با برخورداری از تجهیزات، ابزار تخصصی و متخصصان مجرب توان ارائه ۲۵ نوع خدمات فنی و مهندسی به موازات عملیات حفاری را دارا است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار