رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال جذب و برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی به ۱۲۵ هنرمند صنایع دستی پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ 13 June 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمدعلی آقازیارتی با تبریک روز جهانی و هفته ملی صنایع دستی به هنرمندان و فعالین این عرصه افزود: مبلغ ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال خانگی صنایع دستی برای ۱۲۵ نفر از هنرمندان در شهرستان اراک به بانک های عامل معرفی کردیم که حدود ۵۰ میلیارد ریال آن جذب شده است و این تسهیلات بصورت کم‌بهره و بلندمدت به هنرمندان اعطا شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: در سال گذشته در حوزه آموزش ضمن همکاری مشترک با بسیج هنرمندان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال توسط اساتید مجرب در ۸ رشته طراحی سنتی، قلمزنی، آثارچوبی، چرم دوزی، میناکاری، گلیم بافی، رودوزی سنتی و بازاریابی هر کدام ۲ دوره آموزشی برگزار شده است.
آقازیارتی با تاکید بر اینکه این صنعت در کنار ارزآورترین صنایع تولیدی کشور قرار دارد و یکی از صنایعی است که با کمترین میزان سرمایه‌گذاری و کمترین ایجاد آلودگی، سهم بزرگی در اشتغال و رشد اقتصادی خواهد داشت افزود: تولیدات صنایع‌دستی می‌تواند اقتصاد جوامع محلی و مناطق کمتر برخوردار را رونق ببخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار