مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اعلام اینکه هم اکنون ۳۲۴ خانه هلال در استان فعال است، گفت: این خانه‌ها هنگام وقوع حادثه می‌توانند در کمترین زمان ممکن برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان ناشی از این حوادث ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 14 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا محمد باقر محمدی اظهار کرد: در خانه های هلال تیم های مختلفی سازماندهی شده اند تا در زمان وقوع حادثه با تفکیک وظایف بتوانند بهترین خدمات را به مردم محل زندگی خود ارایه دهند.

وی افزود: خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی به عنوان نخستین افراد نزدیک به محل وقوع حادثه، می‌توانند در زمان طلایی پس از حادثه و تا رسیدن نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان خدمات موثری به مردم ارایه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه تجهیز و ارتقای کیفی این خانه های هلال در استان یکی از برنامه های این جمعیت است اضافه کرد: توسعه خدمات داوطلبانه، آموزش کمک‌های امدادی حتی در دورترین نقاط با بهره گیری از تیم‌های امداد و نجات از کارکردهای خانه هلال به شمار می‌رود.

محمدی گفت: ارتقای تاب آوری جامعه در برابر حوادث و شتاب بخشی به امداد رسانی توسط داوطلبان توانمند و آموزش دیده از دیگر کارکردهای مثبت خانه‌های هلال است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح ۲ طرح درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان ادامه داد: این طرحها شامل مرکز دندانپزشکی و بینایی سنجی جمعیت هلال احمر شهرستان کرمانشاه و مرکز فیزیوتراپی شهر اسلام آباد غرب است.

محمدی گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۳ نفر از خدمات مختلف درمانی و توانبخشی از جمله گفتار درمانی، کاردرمانی، توانبخشی و فیزیوتراپی این جمعیت در استان بهره مند شدند.

در حال حاضر در این استان ۴۳ هزار نفر داوطلب جوان و امدادگر با جمعیت هلال احمر به صورت فعالانه مشارکت دارند که در زمینه های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، امدادی و خدمات بشر دوستانه فعالیت می کنند و در مواقع بحرانی بخشی از کار و زندگی خود را برای خدمت رسانی به مردم تعطیل می کنند.

علاوه بر این در ۲۵۰ کانون این جمعیت در استان نیز ۲۰ هزار نفر از جوانان حضور دارند که در فعالیت های بشردوستان مشارکت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار