رئیس دامپزشکی لنگرود خبر داد؛
رئیس اداره دامپزشکی لنگرود از برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت:در این طرح ۴۰۰ رأس گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 16 June 2023

منصور شجاع در گفتگو با خبرنگارتابناک گیلان، اظهار کرد: حل مشکلات دامداران و فعالین عرصه دامپروری در گیلان در اولویت قرار دارد.

وی از برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در لنگرود به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: این طرح در قالب تعداد ۳ اکیپ متشکل از کارشناسان بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی و نیروهای بسیجی مهندسین کشاورزی در ۲ روستای سرلیل و ایشیان اجرا شد.

رئیس اداره دامپزشکی لنگرود با اشاره به اهداف اصلی برپایی اردوی جهادی در این شهرستان بیان کرد: این اردوی جهادی با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روستاهای محروم و صعب العبور بمنظور حفظ سرمایه دامی، تأمین فرآورده‌های سالم بهداشتی و افزایش تولید انجام می‌شود.

شجاع با اشاره به رویکرد آموزش محورانه شبکه دامپزشکی در راستای تقویت جامعه هدف اضافه کرد: دامداران از خدمات رایگان دامپزشکی در حوزه واکسیناسیون دام سنگین برعلیه بیماری بروسلوز، واکسن نیوکاسل در طیور بومی، هاری در سگ، سمپاشی دام و جایگاه دام، ویزیت و درمان دام و طیور، توزیع داروهای ضد انگلی داخلی دام و کلاس آموزشی و ترویجی با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در اردوی جهادی لنگرود حدود ۴۰۰ رأس گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز و تعداد ۴۵ قلاده سگ علیه هاری واکسینه شدند و همچنین برای ۲۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی لنگرود همچنین اضافه کرد: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام تعداد ۳۷۰ رأس دام و ۹۵۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام مورد سمپاشی قرار گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار