مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات باغی، گفت: در این استان همه محصولات باغی از محصولی مثل خرما گرفته که خاص مناطق گرمسیری است، تا انگور و سیب که مختص مناطق سردسیر است، تولید می شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 18 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رحمان فیض‌قربانی، با بیان اینکه استان کرمانشاه ۴۴ هزار هکتار باغ دارد، گفت: حدود ۴۰ هزار هکتار از باغات استان کرمانشاه بارور است و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان کرمانشاه در حوزه باغبانی، گفت: در استان کرمانشاه همه محصولات باغی از محصولی مثل خرما گرفته که خاص مناطق گرمسیری است، تا انگور و سیب که مختص مناطق سردسیر است، تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه به انگور اختصاص دارد، گفت: در استان ۱۰ هزار هکتار تاکستان داریم.

فیض قربانی ادامه داد: گردو، بادام و سیب به ترتیب دومین، سومین و چهارمین رتبه را از نظر سطح در بین باغات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده‌اند.

وی اشاره‌ای هم به سطح نخلستانهای استان کرمانشاه داشت و گفت: این استان ۸۰۰ هکتار نخلستان داشته و سالانه سه هزار تن خرما در نخلستانهای استان تولید می‌شود.

فیض‌قربانی میزان تولیدات سالانه باغات استان  را ۳۴۰ هزار تن اعلام کرد.

فیض قربانی در ادامه با اشاره به استفاده حداقلی از سم و کود در باغات استان، یادآور شد: محصولاتی نظیر انار، گردو و بادام دیم استان ویژگی محصولات سالم را دارند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه استعداد زیادی برای توسعه باغات دارد، گفت: توسعه باغات در اراضی شیبدار و دیم یکی از برنامه‌های اولویت دار باغبانی استان است.

وی گفت: متقاضیانی که ایده‌های نو و طرح‌های اشتغالزا در حوزه باغبانی داشته باشند، مورد حمایت بخش کشاورزی قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار