کد خبر: ۱۱۱۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰ 19 June 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

استان خوزستان دارای دو گذرگاه مرزی با کشور عراق است پایانه مرزی چذابه و پایانه مرزی شلمچه که در این دو پایانه کارهای صادرات عبور و مرور مردم از کشور ایران به کشور عراق و بلعکس از کشور عراق به ایران صورت می گیرد هر سال در جهت خدمات دهی مناسب به صادرات و مسافران اقدامات متعددی در این دو پایانه مرزی صورت می گیرد.

موضوع مهم تر از آن که بسیار حائز اهمیت است تردد زائران اربعین حسینی از این دو پایانه مرزی است زائران اربعین حسینی از استان خوزستان و استان های همجوار جهت عزیمت به کشور عراق و سفر به عتبات عالیات، کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه عبور می کند راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که همه ساله برگزار می شود لزوم خدمات دهی مناسب به زوار سیدالشهدا را افزایش میدهد.

برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در فصل های مختلف مستلزم شرایط آمادگی و خدمات‌رسانی پایانه‌های مرزی برای تردد اسکان و جابجایی زوار است امسال که اربعین حسینی در فصل گرم برگزار می شود لزوم تامین وسایل خنک کننده،آب شرب و داشتن گیت های مناسب برای در امان ماندن از گرمای هوا بسیار حائز اهمیت است .

مسئولان ستاد اربعین و مقامات کشوری به منظور خدمات دهی مناسب و برنامه ریزی های به موقع از این دو پایانه مرزی بازدید می کنند طبق گفته مسئولان پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار میلیون زائر برای شرکت در مراسم اربعین از مرزهای کشور به سوی کشور عراق عبور کنند.

توسعه سایبان‌ها و مه‌پاش‌ها در پایانه‌های مرزی توسط وزارت راه، تامین آب و برق در هر دو سوی مرز، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و دیگر موضوعات بخوبی در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار