کد خبر: ۱۱۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 20 June 2023

مدیریت یکپارچه گردشگری ساحلی به دلیل فقدان آگاهی مدیران و نبود طرح جامع در جزر و مد دریا به فراموشی سپرده شده و حال سواحل را بد کرده است.

به گزارش مهر، گروه استان‌ها- : مدت‌هاست شاهد مطرح شدن طرح‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه صنعت گردشگری در سواحل و اقتصاد دریا در جلسات مدیران استان مازندران هستیم.

ساحل یک بنیان جغرافیایی و یک جاذبه گردشگری است که هر کدام تعاریف متفاوتی علمی دارند و شناخت و معرفی آن را تنها یک جغرافیدان می‌تواند و نگاه دیگران تنها به جاذبه گردشگری و تفریحی آن خواهد بود، بدون تمرکز از شناخت مناطق آسیب‌پذیر.

در این بین نقش جامعه محلی در عدم توسعه‌یافتگی گردشگری سواحل به فراموشی سپرده شد یا می‌شود؛ موضوعی که علی‌رغم حساسیت بالایش برای پرداختن به چگونگی ایجاد آسیب‌ها انگار به نقطه قوت و به اصلاح درآمدزا برای این قشر بدل شد.

با توجه به حساسیت موضوع با سه کلید واژه توسعه، گردشگری و سواحل به بررسی چالش‌ها از نگاه دکتر «مهدی رمضان‌زاده» دانشیار دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران پرداختیم.

ساحل یک بنیان جغرافیایی است

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ساحل را یک منبع جغرافیایی و گردشگری دانست و گفت: در ساحل شاهد کنش و واکنش‌هایی هستیم که سوالی با عنوان چرا ۱۰ درصد مردم دنیا در کنار ساحل زندگی می‌کنند و چرا شهرهای بزرگ دنیا کنار ساحل شکل گرفته است، را مطرح می‌کند 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار