معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: رکورد خرید گندم استان به میزان ۲۹۰ هزار تن در سال زراعی جاری شکسته شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 20 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله زرین جوب  اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهرماه) ۳۵۰ هزار تن گندم معمولی، دروم و بذری از سوی کشاورزان استان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه ایلام یکی از استان های دارای بذور با کیفیت و مرغوب در کشور و تامین کننده بخشی از بذر مورد نیاز سایر استان ها نیز محسوب می شود، ادامه داد: ۲۹۰ هزار تن گندم مذبور مربوط به ارقام دروم و معمولی بوده و همچنین ۲۵ هزار تن گندم بذری نیز خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: روند برداشت و خرید گندم از کشاورزان استان کماکان ادامه دارد و با پایان برداشت در نیمه دوم مردادماه، به این رقم افزوده خواهد شد.

زرین جوب یادآور شد: پیش بینی ها از برداشت ۳۷۰ هزار تن مجموع برداشت و ۳۱۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در فصل برداشت امسال حکایت دارد.

وی اضافه کرد: بخشی از گندم تولیدی استان در بازار آزاد به فروش رفته و بیش از ۳۵ هزار تن نیز به عنوان بذور خودمصرفی مورد استفاده خود کشاورزان است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام این مقدار گندم در حالی برداشت شده که میزان بارش نزولات جوی استان در حد نرمال بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار