شهردار یزد:
شهردار یزد با اشاره به اینکه پسماندهای عفونی و بیمارستانی طبق استانداردها و شیوه‌های خاص توسط دستگاه‌های جدید جداسازی و به صورت استاندارد دفن می‌شود گفت: این روش بهترین راه نیست ولی چون با آب‌های زیر زمینی فاصله زیادی وجود دارد گزینه خوبی برای دفن پسماندها است.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 20 June 2023
پسماندهای عفونی با استاندارها و شیوه‌های خاص جداسازی و دفن می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست خبری با اشاره به اینکه بخش‌هایی از شبکه فاضلاب شهر یزد با توجه به گذشت بیش از 30 سال از اجرا، دچار فرسودگی شده اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسات مختلف به آن اشاره کردم این بود که فاضلاب برای شهری مانند یزد نیاز نیست.

وی با بیان اینکه هدف اولیه ایجاد شبکه فاضلاب در شهر یزد مربوط به صنایع و همچنین مناطقی از شهر که سنگی است بوده افزود: الان برای حفر چاه آب در شهر یزد حداقل باید 170 متر به پایین برویم و به این ترتیب اصلا فاضلاب به منابع زیرزمینی وارد نمی‌شود و ما تنها با اجرای شبکه فاضلاب زمینه خشک کردن رویه بالایی زمین را فراهم کردیم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: رینگ آب شهری یزد هم در حال حاضر نیازمند اصلاحاتی است و این عملیات باید به گونه‌ای مدیریت شود که مرحله به مرحله بوده و منجر به ایجاد مشکل در تردد شهروندان و خدمات‌رسانی نشود.

محی الدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل شهری فرسوده است گفت: درسال ۱۳۹۰ بیست و دو هزار اتوبوس در ناوگان  حمل و نقل شهری وجود داشته که در سال ۱۴۰۰ باید به ۲۸ هزار دستگاه می‌رسید که متاسفانه هیچ حمایتی از طرف دولت در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرداری صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دولت بخشی از سهم خود را پرداخت کرد که به واسطه آن و بخشی از اعتبارات شهرداری ۹۵ دستگاه ون و ۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شد که تاکنون ۹ اتوبوس به یزد تحویل و نامه ۲۹ ون را هم دریافت کرده‍‌ایم.

این مقام مسئول تعویض و نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی سازمان تاکسیرانی شهر یزد را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری یزد دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته 200 تاکسی این ناوگان نوسازی شده‌ بودند، می‌توان انتظار داشت تا پایان سال بخش زیادی از تاکسی‌های یزد از خودروهای نو باشند.

محی‌الدینی در ارتباط با علت مشکلات حمل و نقل از جمله در سرویس‌های مدارس گفت: قبل از کرونا یک هزار و۲۰۰ دستگاه مینی بوس در سطح شهر وجود داشته که در ایام کرونا ۴۰۰ مورد آن از استان خارج و یا به دلیل فرسودگی الان خدمات ارائه نمی‌کنند و همین موضوع سبب کمبود جدی در این حوزه را به وجود آورد.

وی افزود: با اضافه شدن اتوبوس‌ها و ون‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی، امسال برای سرویس مدارس مشکل کمتری نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

شهردارشهر میراث جهانی یزد در خصوص سوال خبرنگار تابناک در مورد دفن و یا بازیافت پسماندهای بیمارستانی و عفونی گفت: موضوع پسماندهای بیمارستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای این منظور شهرداری اقدامات خاصی انجام داده است.

محی الدینی خاطرنشان کرد: این پسماندها توسط دستگاه‌های خاص و طبق استانداردها و شیوه‌های ارائه شده جداسازی و در لندفیل‌های کاملا استاندارد و مخصول زباله‌های بیمارستانی دفن می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار