مجموعه شعر« لەش شەشم» اثر «جلیل آهنگرنژاد» شاعر و نویسنده کرمانشاهی به اهتمام انتشارات دیباچه کرمانشاه به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 21 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا این شاعر کرمانشاهی روز چهارشنبه در این رابطه توضیح داد: این اثر که چاپ اول آن خردادماه سال گذشته منتشر شد، مجموعه ای از اشعار آزاد کُردی است که با درونمایه ای اجتماعی سروده شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

«جلیل آهنگرنژاد» در پاسخ به این سوال که چرا نام «له‌ش شه‌شم» برای این کتاب انتخاب شده است، گفت: برگردان نام این کتاب به زبان فارسی، ششمین جسد(م) یا جسد ششم از یک انسان است. براستی مگر نه این است که آدم‌ها می‌توانند چندین جسد داشته باشند؟ هر دوره‌ای با نگاهی تازه تر به جهان، باید جسد کهنه‌ای را با افکاری قدیمی، دور بریزند و در جسدهایی جدید به «دیدنِ» تازه مشغول شوند و گاه روایت هایی تازه از جهان‌شان را ارائه نمایند.

وی همچنین درباره چاپ دوم کتابش گفت: معمولا چاپ دوم هر اثری بە نوعی هم نشان از موفقیت نسبی آن دارد و هم این گونە آثار، پس از ویرایش دوباره، پیراسته‌تر به دست مخاطب می‌رسد.

گفتنی است از جلیل آهنگرنژاد تاکنون آثاری همچون نرمه واران، تَم، رووژ، طعم روزهای نیامده، خوابهای خانقین، و فرینه‌گان، ریه‌گه‌ی کاوه، تحلیل و بازنمایی ادبیات کُردی در کرمانشاه منتشر شده و کتاب « ئیواره‌ی شماره‌ی چوار » را نیز در مسیر انتشار دارد.

آهنگرنژاد استاد دانشگاه و مدیر مسوول و صاحب امتیاز نشریه صدای آزادی چاپ کرمانشاه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار