مدیرکل بهزیستی هرمزگان خبرداد
تابناک هرمزگان- مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان برای کودکان سه تا شش سال در هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 21 June 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// سامیه جهانشاهی در تشریح این خبر، افزود: در این طرح کودکان سه تا شش سال و متولدان نیمه دوم ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ می‌توانند شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۸۸ پایگاه در سراسر هرمزگان برای سنجش بینایی کودکان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و یا پایگاه‌های خدمات بهداشتی در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با اشاره به اینکه شرکت در این طرح هر سال برای کودکان سه تا شش سال ضروری است، اظهار کرد: امسال ۱۲۰ هزار کودک سه تا شش سال در هرمزگان در این طرح شرکت کنند.

جهانشاهی با بیان اینکه زمان طلایی برای پیشگیری از تنبلی چشم و مشکلات کم بینایی سن زیر شش سال است، اضافه کرد: تنبلی چشم در بیشتر مواقع علائمی ندارد و بینایی سنجی در سن کودکی از تنبلی چشم جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح مجریان غربالگر، بینایی سنج و چشم پزشک اجرا می‌شود، عنوان کرد: برای شرکت در این طرح همراه داشتن شناسنامه کودک و کارت چشم پزشکی سال‌های قبل الزامی است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکهپارسال ۱۱۸ هزار کودک در هرمزگان در این طرح شرکت کردند، خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.behzisti.ir از مکان‌های اجرای طرح تنبلی چشم در استان مطلع شوند.

انتهای پیام//

برچسب ها: بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار