دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: در سال گذشته دستگاه قضا این شهرستان علاوه بر پرونده‌های معمول خود، بیش از ۶۰ پرونده اغتشاشات را مورد رسیدگی قرار دادند.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 28 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام صدرا ادیبان عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران گچساران افزود: بیش از ۱۶۶ نفر در زمینه اغشاشات سال گذشته در این شهرستان دستگیر شدند که همه آن‌ها با عفو رهبر معظم انقلاب بخشیده شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۸۰ نفر در صحنه اغتشاش دستگیر شده بودند.

ادیبان اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزارو ۷۱۹ فقره پرونده کیفری از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این میزان ۱۶هزارو ۳۷۰ مورد از سوی ۹ قاضی مختومه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۱۶۵ هزار نفری گچساران در سال گذشته تنها ۵۹ فقره پرونده نزاع در دستگاه قضایی این شهرستان تشکیل شد.

ادیبان ادامه داد: بیش از ۳۰۷ نفر در زمینه مواد مخدر این مدت در این شهرستان دستگیر و چهار باند انهدام و همچنین بیش از ۷۰ خودرو در زمینه قاچاق مواد مخدر در این شهرستان توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: بیش از ۵۸۸ مورد دادرسی به صورت الکترونیکی در زندان گچساران انجام شده است.

وی تصریح کرد: قضات این شهرستان بیش از ۵۸۸ مورد بازدید در یکسال گذشته از زندان این شهرستان داشته اند.

ادیبان اظهار کرد: در این مدت همچنین ۴۸۷ مورد فرصت شغلی برای زندانیان این شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های پیش بینی شده با کمک مجموعه زندان، فراهم کردن فرصت‌های حرفه آموزی و اشتغالزایی برای زندانیان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده زندانی و زندانیان پس از آزادی است.

وی بیان کرد: ۴۴۱ پرونده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزش بیش از ۹۴ میلیارد در یک سال گذشته در حوزه قضایی این شهرستان تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.

معاون قضایی دادگستری گچساران گفت: ۴۸ هزار و ۱۸۰ فقره پرونده از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

حسن اسکندری افزود: تعداد پرونده‌های ثبت شده در محاکم قضائی این شهرستان از ابتدای تیر ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴۹ هزار و ۸۲۲ فقره بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد پرونده‌ها شامل کیفری، حقوقی و خانواده بوده که در دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف این شهرستان بررسی شده است.

اسکندی اظهار کرد: هم اکنون طرح پایلوت (آزمونه‌ای) و ثبت متمرکز در دست اجراست در این طرح تمام پرونده‌ها از مرجع انتظامی جمع آوری و به مرجع قضایی انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند در مراجع قضایی و با داشتن کد ره‌گیری به‌صورت مستقیم پرونده خود را رصد کند.

اسکندی گفت: در راستای هوشمند سازی سیستم قضایی، درحال حاضر بیش از ۹۵ درصد عملیات ابلاغ و اجرای قضایی در این شهرستان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار