رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم اقدامی موثر بود گفت: عدم امکان نظارت بر این دفاتر توسط استان ها چالش هایی را در حوزه خدمت به مردم ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 28 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در دیدار اعضای شورای قضایی استان با آیت الله محمدرضا مدرسی از اعضای فقهای شورای نگهبان با اشاره به افزایش 10 درصدی ورودی پرونده به محاکم استان گفت: در یک سال گذشته بیش از 264 هزا رپرونده در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.
وی کمبود نیرو را یکی از چالش های پیش روی دستگاه قضا دانست و افزود: در 4 سال گذشته علیرغم افزایش فزاینده حجم ورودی پرونده به محاکم استان تنها 18 قاضی جذب دستگاه قضا استان شده اند.
دهشیری سهم هر قاضی یزدی ازیک هزار و 464 پرونده در سال اعلام کرد و گفت: علیرغم رسیدگی به این حجم از پرونده، قضات یزدی از حیث اتقان آرا رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده اند و بیش از 87 درصد از آرا قضات استان در سایر محاکم تایید می شود.
وی تصریح کرد: خشک و سخت بودن کار دستگاه قضا در کنار این حجم از پرونده از یک سو و شرایط سخت معیشتی از سوی دیگر کار را برای کارکنان و قضات این مجموعه سخت کرده است اما مجموعه کارکنان دستگاه قضا با تلاش جهادی سعی کرده اند بهترین خدمت را به ولی نعمتان خود ارائه دهند.
عالی ترین مقام قضایی استان افزود: در راستای تقویت کادر قضایی استان، اولین دوره کارآموزی قضایی پس از 20 سال با حضور 20 نفر کارآموزی از 7 استان به میزبانی استان یزد در حال برگزاری می باشد.
وی با اشاره به ثبت یک پرونده به ازای هر 11 نفر ساکن یزد گفت: عدم آشنایی با قوانین معاملاتی، تورم، بی اخلاقی، ضعف بنیان های اعتقادی و شناختی و ... از عوامل موثر در افزایش ورودی پرونده به محاکم بوده است.
دهشیری اظها رداشت: با برنامه ریزی صورت گرفته 48 روز از متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان یزد کاهش یافت و متوسط این زمان به 77 روز رسید که این میانگین از سایر استان های کشور پایین تر است.
رییس کل دادگستری استان بااشاره به واگذاری برخی از خود کاربری ها به وکلا گفت: بخشی از نظارت بر این خودکاربری ها باید به استان ها واگذار شود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل مرکز رصد عدالت در شورای نگهبان گفت: اگر قوانین عادلانه و قاضی نیز براساس آن رای صادر کند هدف نهایی نظام اسلامی که عدالت و هدایت است محقق می شود.
دهشیری با بیان اینکه با توجه به فعالیت ها و اقدامات انجام شده دستگاه قضا در مسیر رشد و تعالی قرار دارد تصریح کرد: اما قطعا این به معنی بی نقص بودن نیست و تمام تلاش مجموعه دستگاه قضا استان در راستای خدمت صادقانه به مردم با هدف تقویت حس عدالت در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار