کد خبر: ۱۱۱۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 29 June 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران ، طرح تحول آموزش عالی دانشگاه مازندران، به منظور ایجاد دانشگاه دانایی محور و حکمت بنیان تدوین شد.

بر اساس این گزارش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران با اشاره به تدوین طرح تحول آموزش عالی دانشگاه مازندران ، با هدف ایجاد دانشگاه دانایی محور و حکمت بنیان گفت: این طرح در راستای طرح تحول دولت مبتنی بر اسناد بالادستی کشور تدوین شده است.

رحمت عباس نژاد، دانشگاه مازندران را از جمله دانشگاههای پیشگام کشور در تدوین این سند برشمرد و افزود :مصوبات کمیته طرح تحول دانشگاه مازندران برای دیگر مراکز آموزش عالی استان نیز قابل اجراست .

وی ایجاد مجموعه علوم و فنون دریایی را از جمله مصوبات سند تحول آموزش عالی دانشگاه مازندران دانست که بر اساس آن، با ایجاد ایستگاه و اسکله های تحقیقاتی ، زمینه های تحقیق و پژوهشهای دریایی در همه ی زمینه ها در کشور فراهم می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران ، سرعت بخشیدن به علوم و فناوری های راهبردی و ایجاد خوابگاههای متاهلی ویژه دانشجویان متاهل و دانشجویان بین المللی را از دیگر مصوبات طرح تحول آموزش عالی دانشگاه مازندران اعلام کرد.

عباس نژاد با بیان اینکه دانشگاه مازندران از ظرفیت مناسبی برای تقویت پذیرش دانشجویان فراملی برخوردار است گفت : به موجب سند تحول آموزش عالی شرایط جذب دانشجو از کشورهای آسیای مرکزی ، قفقاز و کشورهای عربی در دانشگاه مازندران تسهیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد دانشگاههای حکمت بنیان و خرد ورز با هدف افزایش ارتباط دانشگاه و جامعه، شاگرد محوری و استفاده از فناوریهای برتر از جمله مهمترین اهداف طرح آموزش عالی که خود متکی بر اسناد بالادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه جامع علمی کشور، سند آمایش سرزمینی و سند آمایش آموزش عالی است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار