معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هزینه نگهداری ۱۱۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده از سطح کرمانشاه را روزانه ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به بالا بودن این هزینه‌ها، برای جمع آوری سایر معتادین متجاهر به منابع مالی زیادی نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 02 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی شعبانی در نشستی خبری، با بیان اینکه توجه به محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه در دستور کار جدی قرار گرفته، اظهار کرد: محلات حاشیه نشین و آسیب های اجتماعی موجود در  آنها، موضوع جدیدی در کرمانشاه نیست و از گذشته تاکنون بارها به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در گذشته کارهایی برای خروج این مناطق از وضعیت کنونی انجام گرفته بود، اما همت جدی پشت این کارها نبود و برخی محلات مانند آقاجان از نظر برخی ناهنجاریهای اجتماعی به نقطه قرمز رسیده بود.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در نهایت برای حل اساسی این معضل، از ماه‌ها قبل گفت‌وگوها و جلسات کارشناسی زیادی را با نخبگان، صاحب‌نظران و اتاق‌های فکر این حوزه در استان داشتیم و تحقیقاتی نیز انجام گرفت تا به راهکارهایی دست پیدا کنیم.

وی به برخی اقدامات انجام شده طی ماه های اخیر در محلات حاشیه‌نشینی همچون آقاجان اشاره کرد و گفت: در این محله حدود ۱۰۰ پاتوق توزیع مواد مخدر وجود داشت که علنا و رسما به کار فروش مواد مخدر می پرداختند و محل مصرف معتادین بودند، بنابراین در گام ابتدایی با حکم قضایی آنها را تخریب کردیم.

شعبانی تصریح کرد: مقرر شده با همکاری شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان این فضاها به زمین چمن و محلی برای تفریح مردم این محله تبدیل شوند.

به گفته این مسئول، اجرایی شدن کامل این طرح نیاز به  ورود مردم و گروه های جهادی دارد. 

وی در ادامه به اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر هم در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مرحله اول اجرای این طرح ۱۱۰۰ معتاد متجاهر را در سطح استان جمع آوری کردیم که هم اکنون در کمپ های ماده ۱۶ هستند.

معاون استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر جمع آوری شده، پس از دسته بندی و غربالگری، سم زدایی و بازتوانی شده و به آنها حرفه آموزی خواهیم داشت.

وی هزینه نگهداری معتادین متجاهر جمع آوری شده در فاز اول را روزانه ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: باتوجه به بالا بودن هزینه های نگهداری، برای اجرای فاز دوم این طرح به منابع مالی زیادی داریم که امیدواریم تامین شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار