مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: هر ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین با انجام تعمیرات اساسی و میان دوره‌ای در مدار تولید قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 02 July 2023

محسن حافظی اظهار کرد: نیروگاه برق رامین اهواز از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی کشور بوده که در حال حاضر با تولید حدود یکهزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت، نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های حرارتی حدود ۹۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند، افزود: گرمای بیش از حد، شرایط اقلیمی و استقرار صنایع بزرگی همچون نفت، فولاد و پتروشیمی در این منطقه باعث شده که خوزستان پس از استان تهران، دومین استان پر مصرف انرژی برق شناخته شود و این موضوع بر اهمیت پایداری تولید برق این نیروگاه افزوده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: حیات مناطق گرمسیری وابستگی شدیدی به انرژی برق دارد به همین دلیل همواره سعی می‌کنیم، آسایش مردم و پویایی صنایع و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان استان را فراهم کنیم.

وی افزود : اجرای تعمیرات اساسی و میان دوره‌ای واحدهای تولیدی و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای نیروگاهی از مهمترین برنامه‌های عملیاتی نیروگاه طی ماه‌های گذشته بود که با عزم و تلاش متخصصان توانستیم قبل از فصل تابستان هر ۶ واحد تولیدی این نیروگاه را در مدار تولید قرار دهیم.

حافظی با اشاره به قدمت ۴۳ ساله ،تولید مستمر و فرسودگی تجهیزات واحدهای این نیروگاه، از تلاش و عزم جدی متخصصان نیروگاه در رفع چالش‌های فنی، اجرای فرآیند بهره‌برداری و خدمات پشتیبانی تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: هم اکنون حدود یکهزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق به صورت لحظه‌ای تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌کنیم که امیدواریم تا پایان فصل تابستان شاهد بهبود و پایداری تولید در شبکه برق کشور باشیم.

وی همکاری مردم، صنایع و ادارات کشور با صنعت برق و مصرف بهینه این انرژی را مهم و حساس دانست و افزود: فرآیند تولید، انتقال و توزیع انرژی برق با مشارکت عمومی مردم و صنایع جلوه بهتری خواهد داشت و باعث افزایش روحیه کارکنان صنعت برق و حفظ منابع و سرمایه‌های کشور می‌شود.

حافظی اظهارکرد: امیدوارم امسال نیز همچون سال گذشته شاهد تابستانی توام با آسایش و بدون خاموشی برای مردم باشیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار