مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید تضمینی بیش از ۴۱۱ هزار تن گندم تا به امروز از کشاورزان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مقدار خرید تضمینی گندم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 09 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی ملکشاهی» افزود: از این مقدار گندم خریداری شده، بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم معمولی و بیشتر از ۱۰۵ هزار تن گندم دروم ویژه مناطق گرمسیری استان است که برداشت آنها به اتمام رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶ مرکز دولتی، ۳۵ مرکز بخش خصوصی و هشت مرکز مباشر و تعاونی روستایی خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه را انجام می دهند، گفت: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه با توجه به سردسیر بودن برخی از مناطق آن مانند بخش هایی از سنقر و دالاهو تا هفته سوم شهریور ماه ادامه دارد.

ملکشاهی با بیان اینکه هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود؛ اظهار داشت : تا به امروز بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان یعنی نزدیک به ۵۰ درصد هزینه گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

وی قیمت پایه هر کیلو گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و بیان داشت: به ازای هر کیلوگرم هزار و ۵۰۰ تومان کمک هزینه برداشت ،کود و حمل و نقل و ۲ هزار تومان در راستای تشویق کشاورزان به تحویل گندم پرداخت می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار