مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با بیان اینکه بیش از پنج هزار دانش آموز نیازمند ایلامی در کلاس های اوقات فراغت این نهاد شرکت می کنند، گفت: کلاس های غنی سازی برای خانواده های مددجو و اقشار کم درآمد غیرمددجو توسط این نهاد حمایتی از امروز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 10 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا طاهری در آیین آغاز به کار کلاس های اوقات فراغت و غنی سازی بچه ها و خانواده های مددجو و اقشار نیازمند غیرمددجو، اظهار کرد: این کلاس ها از امروز شروع شده و تا ۱۵ شهریورماه نیز ادامه داد.

وی با بیان اینکه این کلاس ها با مشارکت ارگان هایی چون سپاه، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و کمیته امداد برگزار می شود، پیش بینی کرد: پنج هزار نفر در کلاس ها و کارگاه های این دوره شرکت کنند.

طاهری ادامه داد: در این کلاس ها افراد در یکصد کانون ثابت و محلات در کارگاه های آموزشی چون خیاطی، قالی بافی، گلیم، تزریقات، قرآن، بصیرتی، هنری و دیگر کلاس ها و کارگاه ها آموزش می بینند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه وی با بیان اینکه بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به این کانونها اختصاص یافته است، افزود: همچنین برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی از دیگر برنامه های این کارگاه ها و کلاس های آموزشی برای شرکت کنندگان است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این کانونها مهارت آموزی و پر کردن اوقات فراغت خانواده های مددجو خواهد بود، تصریح کرد: آموزش های در نظر گرفته شده برای این کانونها در بیش از ۲۰ رشته شامل: تقویت بنیه علمی و تحصیلی، فعالیتهای قرآنی و دینی، رشته های ورزشی و هنری، مشاوره، خیاطی و موارد دیگر خواهد بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین گفت: بچه ها بعد از اتمام مدارس در تابستان نیازمند برنامه های اوقات فراغت هستند و در این راستا طبق گفته مسئولان، ۱۶ هزار دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت می کنند و ۱۲ هزار نفر هم از اردوهای سیاحتی و زیارتی بهره مند می شوند.

سردار جمال شاکرمی ادامه داد: کودکان، نوجوانان و دانش آموزان، باوجود سن کم، از سطح درک و زیرکی بسیار بالایی برخودار و حتی مربیان قابلی برای والدین و بزرگترها نیز هستند.

وی یادآور شد: نوجوانان باید از هم اکنون مسئولیت پذیر و خلاق تربیت شوند و شرکت در کلاس ها و کارگاه های اوقات فراغت در تربیت خلاقانه آنها نقش دارد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه آموزش و روانشناسی کودکان از پیچیده ترین امورات است، تصریح کرد: آموزش این قشر باید با در نظر گرفتن تمام ظرفیتها و تخصص ها صورت گیرد.

کارگاه های اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده های آنها در کانون ولایت کمیته امداد افتتاح شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار