سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مواد مخدر کرمانشاه:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۵۵٧ کیلوگرم مواد مخدر طی سه ماهه نخست امسال در استان کرمانشاه کشف شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 11 July 2023

کیوان گل آوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: سه ماهه نخست امسال ۴۵٠ کیلوگرم تریاک، ٨۴٠ گرم حشیش، ٢ کیلوگرم شیشه، ٣٢ کیلوگرم گراس، ٢ کیلوگرم هروئین و ٧٣ کیلوگرم سایر مواد مخدر در استان کرمانشاه کشف شد که مجموعا ۵۵٧ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در استان کرمانشاه داشتیم.

وی افزود: طی سه ماهه ابتدایی امسال ۶٠ نفر قاچاقچی عمده، یک هزار و ٢۴ نفر توزیع و حمل کننده مواد مخدر داشتیم که مجموع دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر یک هزار و ١٨۶ نفر بوده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: جمع‌آوری معتادین متجاهر را بر اساس ظرفیت، توان مالی و اعتبارات به صورت هفتگی انجام می‌دهیم که از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ١۴٨ نفر معتاد متجاهر و معتادین با شاکی خانوادگی تحویل کمپ‌ها شدند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار فرد معتاد در چهار کمپ ترک اعتیاد از جمله ماده ١۶ (برای افراد متجاهر) و ٢ مرکز تبصره ٢ ماده ١۶ (برای افراد معتاد با شاکی خانواده) نگهداری می‌شوند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال شامل برخورد قاطع با شبکه‌های قاچاق و خرده فروشان و مکان‌های پلاک قرمز (مکان‌هایی که در آن‌ها مواد توزیع می‌شود) است که در همین راستا چندین مورد تخریب و ٢٧٠ الی ٢٨٠ واحد پلمب داشتیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: طرح تابستانی به صورت مستمر اجرا می‌شود، برخورد با خرده فروشان و مکان‌های پلاک قرمز، طرح ساماندهی معتادین متجاهر و طرح برخورد و ساماندهی ضایعات فروش‌هایی که پاتوق فروش و توزیع مواد مخدر شدند هم از دیگر برنامه‌های پیش‌رو است.

گل آوری تاکید کرد‌: در حوزه پیشگیری تا قبل از پایان مرداد ماه خانه یاریگران زندگی به عنوان یک مرکز دائمی برای کار‌های هنری، نمایشگاه، مشاوره و کلاس آموزشی تشکیل می‌شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار