سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه درپی رفع مشکلات مردم شهر کرمانشاه و خدمتگذاری به آنان هستیم، گفت: ساماندهی محلات ده پهن، صادقیه و چمن شهر کرمانشاه در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 13 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر محمدرضا آمویی اظهار کرد: ساماندهی محلات حاشیه نشین با توجه به مشکلات گسترده و مطالبات مردم از محله آقاجان آغاز شد و هنوز ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ پاتوق معتادان و مجرمان با هماهنگی دستگاه قضائی و شهرداری تخریب شده است.

 

وی با بیان اینکه تخریب پاتوق‌های معتادان و مجرمان بخش آغازین ساماندهی محله آقاجان است، افزود: اقدامات فرهنگی و اجتماعی بخش اصلی کار در این محله خواهد بود که این حوزه باید از این به بعد با نگاه جهادی و سرعت بیشتری مورد توجه باشد و در این راستا هماهنگی‌هایی در حال انجام است.

 

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه مقدمه ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین جمع‌آوری معتادان متجاهر بود، تصریح کرد: براساس آمارهای بخش‌های مختلف همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و فراجا در شهر کرمانشاه بیش از سه هزار معتاد متجاهر وجود داشت که جمع‌آوری آن‌ها مطالبه مردم و دغدغه ما بود و تاکنون یک هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

 

آمویی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری هر معتاد متجاهر روزانه حداقل ۴۵ هزار تومان است، گفت: تأمین اعتبارات نگهداری از معتادان متجاهر با پیگیری مسئولان در حال انجام است و ناگفته نماند که جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه ماهانه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پس از تأمین اعتبار تا یک ماه بعد تمامی معتادان متجاهر جمع آوری خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های با موقوفات و خیران بسیار زیاد است اما این خیران علاقه‌ای در حوزه مبارزه با اعتیاد ندارند، عنوان کرد: اگر قرار است ضرورت اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد را پیگیری کنیم باید همه دستگاه‌ها و خیران پای کار باشند.

 

آمویی با اشاره به اینکه ساماندهی سه محله ده‌پهن، صادقیه و چمن نیز در حال اجرا است، بیان کرد: بعد از ساماندهی این محلات مدیریت آن باید به خود مردم منطقه واگذار شود که اجازه فعالیت به خرده‌فروشان را ندهند و مدیریت محله به خود مردم واگذار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار