جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف ۲۸ فقره پولشویی به ارزش ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۲ نفر در عملیات هوشمندانه کارآگاهان پلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 15 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ؛سرهنگ احمدرضا چگنی گفت: در پی مراجعه دو نفر به یکی از طلا فروشی‌های شهرستان اراک و خرید مقادیری طلا و سکه، بنا بر درخواست فروشنده مبلغ به حساب یکی از مشتریان این طلا فروشی واریز که پس از انتقال وجه مشخص شد حساب این فرد به دلیل پولشویی از سوی پلیس فتا استان تهران مسدود است، بلافاصله تحقیقات لازم میدانی از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مرکزی در این زمینه آغاز شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با شناسایی طلا فروشی مورد نظر در شهرستان اراک از سوی کارآگاهان، مالک طلافروشی اذعان داشت، روز گذشته یک زن و مرد جوان با مراجعه به مغازه وی و خرید طلا، اقدام به واریز وجه آن به حساب یکی از مشتریانش کرده‌اند، که پس از واریز مبلغ مورد نظر، با پیگیرهای حاصله وی متوجه می‌شود که حساب مقصد از سوی پلیس فتا به جرم پولشویی، مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل روند اطلاعاتی این پرونده پولشویی، سرانجام پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، این متهمان اقتصادی شناسایی و با انجام یک عملیات ضربتی در یکی از طلافروشی‌های اراک دستگیر و به پلیس آگاهی مرکزی منتقل شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: این مرد و زن جوان با مشاهده مدارک و مستندات قانونی در تحقیقات فنی کارآگاهان، به جرم پولشویی اعتراف کردند که در ابتدا با استفاده از کارت‌های بانکی مختلف که آنها را در قبال پرداخت مبلغی ناچیز از افراد معتاد و ناشناس تهیه و سپس با مراجعه به طلا فروشی‌های مختلف در سطح کشور اقدام به خرید طلا و سکه و تبدیل آنها به ارز می‌کرده‌اند.

سرهنگ چگنی با اشاره به اعتراف این افراد به ۲۸ فقره کلاهبرداری به روش پولشویی، در شهرستان اراک و دیگر شهرستان‌های مختلف کشور، به ارزش تقریبی ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال یاد آور شد: این متهمان پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار نهایی راهی زندان شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان افزود: تحقیقات کارآگاهان، به منظور شناسایی و دستگیری دیگر همدست متهمان این پرونده پولشویی، همچنان ادامه داشته و به محض وصول نتایج جدید، به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار