سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام:
سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: استفاده از لیوان و ظروف پلاستیکی برای توزیع مایعات داغ و غذاهای نذری در مراسم مذهبی طی ایام محرم و صفر ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 22 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ هادی دوست محمدی سرپرست اداره کل استاندارد ایلام بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری در ماه محرم  و تاسوعا و عاشورای حسینی برای توزیع نذورات از ظروف یکبار مصرف گیاهی تخریب پذیر به شرط درج موضوع بر روی بسته بندی و برای نوشیدنی های داغ از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ استفاده شود.

وی افزود: استفاده از ظروف پلاستیکی اعم از ظروف پروپیلن و پلی استایرن به ترتیب دارای علامت مثلث شکل در زیر ظرف مانند لیوان و بشقاب با عبارات PP و PS صرفاً برای مصرف نوشیدنی و غذاهای سرد توصیه می شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ادامه داد: ظروف غذایی از جنس فوم پلی استایرن نیز برای غذاهای داغ نامناسب است زیرا مجاورت مایعات داغ یا مواد غذایی داغ در این گونه ظروف، موجب آزاد شدن ترکیبات شیمیایی سمی منومرها می شود که برای سلامت انسان بسیار خطرناک است و آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.

دوست محمدی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از مواد بازیافت برای تولید ظروف یکبار مصرف غیر مجاز بوده و تولید کنندگان صرفاً مجاز به استفاده از مواد اولیه نو هستند.

استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در توزیع نذورات ممنوع بوده و اداره کل استاندارد نسبت به این موضوع نظارت خواهد کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار