تابناک هرمزگان_ طی مراسمی با حضور مهدی دوستی مراسم مبادله قرارداد فروش آب حاصل از بازیافت فاضلاب شهر بندرعباس در صنایع مولد، بین شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌ خلیج‌فارس با شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، صبافولاد خلیج‌فارس و فولاد مادکوش برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ 23 July 2023

به گزارش تابناک هرمزگان_در مجموع طی این مراسم قرارداد فروش ۳۱۵۴۳ متر مکعب  پساب تصفیه شده منعقد شد، که ۱۲۹۰۳ متر مکعب سهم شرکت پالایش نفت بندرعباس ، ۱۲۹۰۳ متر مکعب پساب تصفیه شده سهم شرکت صبافولاد و ۵۷۳۷ متر مکعب پساب سهم شرکت مادکوش در شبانه روز است.

همچنین در این آیین ، قرارداد مشارکت مدنی بانک ملی ایران با شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج‌فارس به امضا رسید.

استاندار هرمزگان در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، با اشاره به تلاش برخی کشورها برای دست‌درازی به نام خلیج‌فارس، اظهارداشت: حل مشکل فاضلاب بندرعباس و جلوگیری از ورود پساب به دریا، علاوه بر انگیزه‌های محلی که دارد دارای انگیزه‌های ملی نیز است چرا که ما خلیج‌فارس را خانه خود می‌‌دانیم و باید برای زیبایی، پاکیزه‌گی و اقتصاد آن تلاش کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اقتصاد استان را خدمات محور دانست و گفت: یکی از بخش‌های توسعه‌پذیر در اقتصاد استان گردشگری بود که با توجه به ورود فاضلاب به دریا این امر در بندرعباس مغفول مانده بود اما با پروژه‌ی تصفیه فاضلاب بندرعباس امکان توسعه گردشگری بندرعباس ایجاد شده است. 

دوستی با بیان اینکه تصفیه پساب فاضلاب  تبدیل تهدید به فرصت است، گفت: در گذشته مهار فاضلاب بندرعباس چالشی برای استان بود اما این طرح هم برداشت آب از دریا و ضرورت شیرین‌سازی برای تامین آب را کاهش خواهد داد و هم جلوی آسیب به اکوسیستم دریا با پساب آبشیرینکن‌ها را خواهد گرفت‌. 

وی با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس، عنوان‌کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد اجرایی در این پروژه منعقد شده و بانک ملی نیز در طرح مشارکت مدنی ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است‌. 

استاندار هرمزگان، اظهارداشت: پروژه ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس از جمله طرح‌هایی است که هم توجیه اقتصادی دارد و هم مشکلی را در سطح جامعه حل می‌کند لذا اگر بتوانیم مسئولیت‌های اجتماعی را به سمت چنین طرح‌هایی ببریم رغبت بنگاه‌ها نیز برای مسئولیت‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت. 

دوستی با تاکید بر استفاده از روش‌های جدید تامین مالی، عنوان‌کرد: می‌توانستیم پروژه فاضلاب بندرعباس را با اعتبارات دولتی انجام دهیم اما استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مدنی گامی مثبت در این حوزه است، ضمن اینکه از هر روش نوین سهام‌داری نیز استقبال می‌کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، بانک‌های ملی و مسکن را دو بازوی اصلی توسعه استان دانست و بیان‌کرد: در بحث تسهیلات بنا داریم از ظرفیت بانک توسعه اسلامی نیز استفاده کنیم و بر همین اساس هفته آینده جلسه‌ای با وزیر اقتصاد خواهیم داشت تا بتوانیم روش‌های جدید را برای تامین مالی به کمک صنایع بیاوریم. 

وی در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نیز، خاطرنشان‌کرد: ساخت مدرسه در استان یکی از چالش‌های آموزش است و ما به دنبال این هستیم که کمر فقر آموزشی را در استان بشکنیم از این رو با توجه به اینکه رشد جمعیت در استان مطلوب است لازم است بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی را معطوف به حوزه مدرسه‌سازی کنیم.

برچسب ها: پساب ، پساب فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار