مدیرعامل شرکت قند بیستون با بیان اینکه این شرکت سالانه در ۲ مرحله اقدام به تولید شکر می‌کند، گفت: در مجموع بهره‌برداری بهاره و پاییزه امسال، ۴۶ هزار تن شکر در این شرکت تولید و روانه بازار شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 24 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا بهرام رمضانی روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه در بهره برداری پاییزه ۱۸ هزار تن و در بهره برداری بهاره ۲۸ هزار تن شکر و در مجموع ۴۶ هزار تن شکر در این شرکت تولید شد.

وی با اشاره به توسعه همه جانبه کارخانه قند بیستون طی یک سال اخیر، گفت: در این مدت با برنامه ریزی انجام شده در بخش های نرم افزاری، سخت افزاری، نیروی انسانی و محیط زیست شاهد تحولاتی در این کارخانه بودیم و به قول هایی که برای توسعه کارخانه داده بودیم عمل نمودیم.

این مسئول با بیان اینکه در بهره برداری پاییزه ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ تن چغندرقند از خوزستان و غرب استان کرمانشاه تحویل گرفتیم، که ۷۳ هزار تن آن مربوط به غرب کرمانشاه یعنی شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب بود، گفت: با این میزان محصول ۱۸ هزار تن شکر تولید کردیم.

به گفته وی تمام مطالبات کشاورزان داخل و خارج استان نیز تا ریال آخر پرداخت شده و شرکت قند بیستون یک ریال بدهی به کشاورزان بابت خرید چغندرقند ندارد.

رمضانی با اشاره به اینکه شرکت قند بیستون در سال ۲ بار و در کشت های بهاره و پاییزه تولید شکر دارد، گفت: برای بهره برداری بهاره ۳۰۰ هزار تن چغندر تحویل گرفته ایم و در حال تبدیل به شکر هستیم.

وی قیمت هرکیلوگرم شکر را براساس اعلام دولت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: شرکت قند بیستون هرکیلوگرم چغندرقند پاییزه را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و چغندر بهاره را ۲ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری کرده است.

به گفته او امسال به طور متوسط روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن چغندرقند در شرکت قند بیستون تبدیل به شکر شده است.

وی تعداد پرسنل این شرکت را ۱۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ نفر نیز به صورت فصلی در این شرکت فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت قند بیستون در مورد وضعیت محیط زیست این کارخانه نیز گفت: با شرکت مشاور در این زمینه قراردادی منعقد شده و طرح پساب براساس ضوابط اداره محیط زیست انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیاز به خرید ماشین آلات است و ما این کار را شروع کرده ایم، گفت: میزان پساب کارخانه حدود هفت هزار مترمربع است که با اجرای این طرح آن را به ۲ هزار می رسانیم و از طریق بازیافت، آب را برای مصارف غیرشرب بازچرخانی می کنیم.

تولید در استان کرمانشاه نیاز به حمایت جدی دارد

مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه سخنانش با اشاره به سختی ها، موانع و مشکلات بر سر راه تولید، گفت: باتوجه به این مشکلات می طلبد که مسوولان دولتی از بخش تولید حمایت همه جانبه داشته باشند.

رمضانی یکی از راهکارهای حمایت مسوولان دولتی را بکارگیری کارشناسان مجرب و خبره دانست و افزود: متاسفانه برخی از کارشناسان بر حوزه تولید تسلط ندارند و به جای حمایت، برای تولیدکنندگان مانع تراشی می کنند.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه استانی کشاورزی است، گفت: برای ایجاد تحول در حوزه کشاورزی که می تواند بخش زیادی از مشکلات مربوط به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را برطرف کند باید از مدیران اجرایی قوی و میدانی و پای کار استفاده کرد اما متاسفانه در استان کرمانشاه همه مسوولان در رده ستادی کار می کنند و نیروی اجرایی بسیار کم است.

این مسوول با بیان اینکه شرکت قند بیستون یک ریال بدهی به سیستم بانکی ندارد و مزاحمتی هم برای هیچ دستگاه و نهادی در استان ایجاد نکرده است، افزود: به عنوان یکی از صنایع قدیمی در استان مشغول به کار تولید هستیم اما برخی مواقع به جای حمایت شاهد مانع تراشی و ایجاد مشکلاتی برای کارخانه از سوی برخی از کارشناسان دستگاه ها هستیم.

وی یکی از این مشکلات را لحاظ کردن جریمه یک هزار میلیارد تومانی برای شرکت قند بیستون اعلام کرد و گفت: کارشناسان یکی از دستگاه ها در گزارش خود به اختفای ۱۱ هزار تن شکر در این کارخانه اشاره کرد بود در حالیکه تمام موجودی انبار ما در سامانه تجارت ثبت شده و به صورت آنلاین و شفاف در معرض دید مسوولان است.

وی با بیان اینکه پس از چهار ماه دوندگی این پرونده با تبرئه شدن شرکت قند بیستون مختومه شد، گفت: تمام این مشکلات از گزارش یک کارشناس غیرمتخصص و کارنابلد ریشه گرفت و منجر به بروز مشکلات فراوانی برای این شرکت شد.

وی همچنین با بیان اینکه چغندرقند محصولی است که زود از بین می رود و باید سریع تبدیل به شکر شود، گفت: باتوجه به این موضوع از دستگاه های ذربط درخواست می کنیم شرایط و مقتضیات این کارخانه را در نظر بگیرند و بنا بر این شرایط در ارتباط با فعالیت ما اظهار نظر و تصمیم گیری نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار