معاون شیلات کرمانشاه خبر داد؛
معاون تولید و بهره برداری آبزیان شیلات استان کرمانشاه گفت: برای سه هزار و ۷۳۸ نفر در مزارع پرورش ماهی استان کرمانشاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی انجام شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 24 July 2023

ساسان شاه‌محمودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته برای ۷۸۹ نفر در بخش گرم‌آبی، ۱۹۲ نفر در بخش ماهیان زینتی و ۲۷ نفر در بخش زالو‌ها اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کردیم.

وی افزود: در مجموع سه هزار و ۷۳۸ نفر در مزارع پرورش ماهی گرم‌آبی و ۲ هزار و ۷۳۰ نفر در بخش پرورش ماهی سردآبی استان کرمانشاه مشغول به کار هستند.

معاون تولید و بهره‌برداری آبزیان شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته جمع تولید ماهیان گرم‌آبی در استان کرمانشاه هفت هزار و ۸۸۰ تن بود و جمع تولید ماهیان سردآبی ۱۳ هزار و ۶۵۱ تن بوده که شهرستان دالاهو با ظرفیت تولید حدود ۶ هزار تن جزء بزرگترین مجتمع‌های سردآبی در کشور است.

وی ادامه داد: از جمع تولیدات آبزیان گرم‌آبی که هفت هزار و ۸۸۰ تن بوده ۱۰ تن تولید ماهیان خاویاری بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید آبزیان گرم‌آبی در ۶ مجموعه صورت می‌گیرد که شامل مزارع منصرف، مجتمع، خرد، آب بندان، خاویاری، آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی است.

وی گفت: تولید آبزیان سردآبی در مجموعه‌هایی شامل مزارع منفرد، مزارع مجتمع و مزارع خرد انجام می‌شود.

شاه‌محمودی بیان کرد: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی و ۶۸۰ هزار زالو طبی در استان کرمانشاه طی سال گذشته تولید شده است.

وی تشریح کرد: جمع تولیدات آبزیان استان کرمانشاه ۲۱ هزار و ۵۳۶ تن در سال بوده و مصرف سرانه آبزیان امسال در استان کرمانشاه ۱۰/۱ کیلوگرم اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع‌های مختلفی در مناطق سردسیر برای پرورش ماهیان سردآبی وجود دارند که در شهرستان پاوه مجتمع پرورش ماهی داریان با ظرفیت ۶۳۸ هزار تن در سال و مجتمع سفیدبرگ در جوانرود با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه سال گذشته دارای ۴۵۳ مزرعه پرورش ماهی فعال منفرد و مجتمع بود.

شاه محمودی تاکید کرد: بیشتر تولیدات ماهیان گرم‌آبی شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر می‌شود.

وی افزود: استان کرمانشاه در تولید ماهیان گرم‌آبی در آب‌های داخلی رتبه نخست و در کشور رتبه پنجم را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار