مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: این مقدار طلب از بیمارستان های استان مربوط به بازه زمانی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال در قبال ارسال خون و فرآورده های خونی بوده که با وجود پیگیری های مکرر هنوز این مبلغ وصول نشده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 25 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر لیلی عاصم آبادی  اظهار کرد: این مقدار طلب از بیمارستان های استان مربوط به بازه زمانی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال در قبال ارسال خون و فرآورده های خونی بوده که با وجود پیگیری های مکرر هنوز این مبلغ وصول نشده است.

وی افزود: میزان پرتی و هدررفت خون و فرآورده های خونی در مراکز بیمارستانی استان ایلام در قیاس با کشور کمتر از سه درصد است که میزان مصرف بهینه این ماده حیاتی در بیمارستان ها را می رساند.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: خون و فرآورده های خونی مازاد از طریق شبکه ملی خون رسان به دیگر استان های نیازمند ارسال می شود.

عاصم آبادی وجود یک سردخانه مجهز و بزرگ برای نگهداری حجم زیادی از خون و فرآورده های خونی را از ضروریات استان ایلام دانست.

به گفته وی عمر مفید ساختمان کنونی انتقال خون ایلام با توجه به سال ساخت آن تمام شده و این مکان نیاز به بازسازی و توسعه و تجهیز دارد که انجام آن مستلزم حمایت مسئولان ارشد استان است.

مدیرکل انتقال خون ایلام با بیان اینکه حیات و زندگی بیماران به خون و فرآورده های خونی بستگی دارد، یادآور شد: فضای کنونی پاسخگوی میزان مراجعه مردم نیست و باید از نظر فیزیکی و تجهیزاتی توسعه یابد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار