مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : سال گذشته ۲۳۰۰ فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 26 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اسکندر کاکایی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۶۱ هزار بیمه شده اصلی و ۸۳ هزار مستمری‌بگیر اصلی وجود دارد گفت : در مجموع ۸۷ هزار از کارکنان و مردم استان تحت پوشش سازمان هستند.

وی با بیان اینکه ۱۸ شعبه و هفت کارگزاری مشغول به ارائه خدمات هستند و ۵۷ خدمت نیز به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود عنوان کرد: در مجموع ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و بودجه سالیانه این سازمان در امسال ۳۰ درصد بودجه کل کشور است و این نشان دهنده وسعت و تعهدات این سازمان است.

کاکایی با بیان اینکه ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۹.۴ درصد است و امید داریم بتوانیم آن را افزایش دهیم افزود: تمام خدمات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حق بیمه و ایجاد سابقه برای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت است و تعهدات درمانی نیز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری‌ها از محل پرداخت حق بیمه و سرمایه‌گذاری این سازمان در زمینه اقتصادی تأمین می‌شود بیان کرد: ۴۶ میلیون نفر از جامعه کشور با احتساب تبعه مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بسیار بزرگی است که حیطه کاری بسیار وسیع و حوزه مالی و پرداخت بسیار بالایی را انجام می‌دهد و برنامه‌ریزی بسیار مدون و دقیقی باید داشته باشد.

کاکایی با اشاره به اینکه اکنون چند عامل سبب شده مصارف سازمان تأمین اجتماعی نسبت به منابع پیشی بگیرد گفت: پیری جمعیت یکی از این عوامل است؛ زمانی در سازمان تأمین اجتماعی به ازای هر ۱۸ نفر بیمه پرداز یک نفر مستمری‌بگیر وجود داشت، اما اکنون این نسبت به ۴.۳ نفر رسیده و خروجی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال گذشته در استان کرمانشاه ۷۶ هزار مستمری بگیر اصلی وجود داشت افزود: سازمان تأمین اجتماعی اکنون از منابع مناسبی برخوردار است و با حمایت دولت سیزدهم سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان پرداخت شد و این مبالغ چنانچه به موقع پرداخت شود نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۱۸ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش هستند گفت: برای رانندگان تاکسی و کارگران ساختمانی پایش به صورت مستمر انجام می‌شود که افراد دارای شرایط تحت پوشش باشند و افرادی که به کاری غیر از این دو حرفه مشغول باشند بیمه آن‌ها قطع و افراد دیگری جایگزینشان می‌شود.

کاکایی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۰۰ مورد وام ۱۲ میلیون تومانی ویژه مستمری‌بیگران از طریق کانون بازنشستگان پرداخت شد افزود: امسال نیز حدود ۵۵۰ فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به استان کرمانشاه تخصیص یافته و علاوه بر این ۷۰۰ فقره نیز از سوی مدیرعامل سازمان در نظر گرفته شده که ۳۰۰ مورد آن پرداخت شده و امید داریم تا پایان امسال حدود ۳۰۰۰ نفر تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی را دریافت کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار