همزمان با عاشورای حسینی، جمعی از شهروندان با حضور در مراکز انتقال خون، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 28 July 2023

به گزارش تابناک قم، جمعی از شهروندان همزمان با عاشورای حسینی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اجرای پویش نذر خون در ماه‌های محرم و صفر با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» گفت: از ابتدای ماه محرم روزانه ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و پیش بینی می‌کنیم در روز عاشورا بیش از ۶۰۰ نفر خون خود را اهدا کنند. 

مهدی پهلوانی ستوده با بیان اینکه در ماه‌های محرم و صفر در دو پایگاه انتقال خون واقع در خیابان ۱۵ خرداد و میدان روح الله از ساعت ۷ تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون هستیم افزود: در روز‌های یکشنبه و سه شنبه هم این مراکز تا ساعت ۱۷:۳۰ فعال هستند. 

وی با بیان اینکه امکان اهدای خون برای بانوان در مرکز انتقال خون میدان روح الله امکان پذیر است گفت: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و امیدواریم بانوان گرامی مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه بیشترین نیاز بیماران به گروه‌های خونی منفی از جمله O منفی است از هم وطنانی که دارای گروه خونی منفی هستند خواست در این پویش شرکت کنند.

پهلوانی ستوده خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه به صورت طولانی مدت نمی‌توان خون‌های اهدایی را نگهداری کرد از همشهریان نوعدوست تقاضا داریم به صورت مداوم در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار