مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر از تحصیل 204 طلبه خواهر در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 16 October 2015
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر از تحصیل 204 طلبه خواهر در این حوزه خبر داد.

به گزارش فارس؛پروانه ترکمان‌اسدی با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه در کشور این مراکز را مکانی برای پرورش و تربیت طلابی دانست که در راستای ترویج دین و فرهنگ اسلامی فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه حضرت زینب(س) ملایر از سال 88 تاسیس شده و یکی از بزرگترین حوزه‌های علمیه خواهران استان است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر از تحصیل 204 طلبه خواهر در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 60 نفر ورودی سال تحصیلی جدید هستند.

وی بیان کرد: خواهران طلبه پس از گذراندن 190 واحد درسی و ارائه پایان‌نامه، مدرک سطح 2 که معادل کارشناسی است را دریافت کرده و بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان مبلغه فعالیت دارند.

ترکمان‌اسدی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در بخش‌های مختلف گفت: حضور در برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، شب‌های قدر، برگزاری روضه‌های خانگی، مراسم زیارت عاشورا، دعای توسل و ... در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد از جمله فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان از حوزه علمیه است.

وی افزود: همکاری با ادارات و نهادها از جمله کمیته امداد، برگزاری کلاس‌های مشاوره، برپایی نماز جماعت در مدارس، خوابگاه‌ها، پاسخگویی به سئوالات شرعی، همکاری با سپاه، همکاری با ستاد امر به معروف و ... از دیگر فعالیت‌های خواهران طلبه است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 حوزه علمیه در سطح استان فعال هستند، گفت: جایگاه حوزه علمیه ملایر در بین حوزه‌های علمیه استان از نظر علمی و فضای آموزشی ویژه است.

وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان از حوزه علمیه ملایر می‌توانند در حوزه علمیه مرکز استان یا دیگر مراکز از جمله قم ادامه تحصیل دهند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بسیاری از فارغ‌التحصیلان کارشناسی از حوزه علمیه ملایر در سطوح بالاتر پذیرفته شده و موفق به دریافت مدارج علمی شده‌اند.

ترکمان‌اسدی اضافه کرد: در حال حاضر خواهران طلبه در حوزه حضرت زینب (س) ملایر علاوه بر کتاب‌های درسی در کلاس‌های فرهنگی و اخلاق، برنامه‌های قرآنی، نهج‌البلاغه و پژوهش و تحقیق فعالیت دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار