وزیر کشور پس از ورود به شهرستان قصرشیرین از زیرساخت‌های اربعین در مرز رسمی خسروی این شهرستان بازدید کرد و بر تسریع در اجرای این پروژه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 31 July 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، وزیر کشور امروز (دوشنبه) با همراهی استاندار کرمانشاه، فرمانده قرارگاه غرب نجف و فرمانده سپاه استان کرمانشاه و جمعی از مسوولان از زائرسرای سید الشهدا (ع) سپاه پاسداران، قرارگاه خدمات رسانی اربعین وزارت دفاع، جاده در دست احداث برکت و مسجد جامع خسروی بازدید کرد.

قرارگاه خدمات‌رسانی اربعین شامل مجموعه‌های رفاهی، اقامتی و پذیرایی زائران اربعین شامل سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه با ظرفیت پخت پنج تا ۱۰ هزار پرس غذا و سوله‌های اسکان تا ۸۰۰ نفر به صورت روزانه، اسکان یک هزار و ۲۰۰ متر مربع به صورت ثابت و طرح توسعه اسکان موقت در این مجموعه هفت هکتاری و ایجاد ۲ پد بالگرد برای مواقع ضروری است.

پروژه مورد بازدید دیگر وزیر کشور، جاده برکت بود، این جاده که مسیر ترانزیت را از مسیر تردد زائران جدا می‌کند ۳.۴ کیلومتر طول دارد و با ۸۱ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.

وزیر کشور از طرح تعمیر و مرمت مسجد جامع خسروی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی این مجموعه هم بازدید کرد و بر تسریع در انجام طرح‌ها تا پیش از شروع مراسم اربعین به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین تاکید کرد.

وزیر کشور در سفر امروز خود به قصرشیرین از بزرگترین موکب سپاه در این شهرستان هم بازدید کرد.

این موکب در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار شامل چهار سوله ۸۰۰ متری و پذیرایی از زائران در کمربندی قصرشیرین احداث شده است.

موکب سپاه ظرفیت پذیرایی از سه هزار زائر را دارد و ٢ پارکینگ با ظرفیت پارک سه هزار خودرو در این موکب در نظر گرفته شده است.

گفتنی است خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین (ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می‌کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار