از مجموع ۲۴۳ هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، ۳۵ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد استان ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 31 July 2023

معاون مسکن و ساختمان اداره ‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدود ۳۵ هزار واحد از واحدهای شهری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ساخته خواهد شد که بیشتر، در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکان خصوصیِ اراضی واقع در این مناطق ارائه می‌شود.

حمیدرضا فلاح گفت: تاکنون، حدود سه هزار متقاضی در سامانه ثبت نام کرده اند که نزدیک به دو هزار نفرشان برای دریافت وام طرح نهضت ملی یا وام بازآفرینی شهری به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: تا الان، بیش از ۴۳۶ هزار نفر در استان در این طرح ثبت نام کرده اند و از این تعداد، حدود ۱۴۵ هزار متقاضی دارای شرایط اعلام شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تاکنون، بیش از ۹۱ هزار واحد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است، به طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون، سامانه برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باز است و امکان ثبت نام وجود دارد و برای سایر متقاضیان هم در صورت تامین زمین، اضافه بر متقاضیان ثبت نام شده، امکان باز شدن سایت خواهد بود؛ ضمن اینکه از زمستان پارسال در برخی شهرها، سامانه باز شده است.

حمیدرضا فلاح تاکید کرد: متقاضیان ثبت نام شده، پس از افتتاح حساب، ۱۵ روز مهلت واریزِ آورده دارند و به آنها تا سه مرتبه پیامک ارسال می‌شود؛ پس اگر واریز نداشته‌ باشند، سایر متقاضیان جایگزین خواهند شد.

آقای فلاح گفت: با توجه به سیاست دولت و پیگیری مردم و مسوولانِ شهرهای شرق اصفهان مبنی بر واگذاری اراضی به صورت انفرادی، موضوع الحاق اراضی کمی زمان‌بَر بوده، اما، در حال حاضر، زمین، تامین و واگذاری آن به صورتِ ویلاییِ انفرادی شروع شده است و بعضی متقاضیان در حال طیِ مراحلِ گرفتنِ پروانه و شروع عملیات ساخت هستند.

نهضت ملی مسکن، طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است و سهم استان در آن، ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :