مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با اشاره به ساماندهی حوزه پسماند زباله در استان، گفت: خط دوم پردازش سایت آق قلا با ظرفیت ۲۵۰ تن در روز و تصفیه خانه شیرابه سایت آزادشهر تکمیل و بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 01 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حسن ملک شاهکویی در گفت‌‎وگویی در گرگان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه پسماند زباله در استان و اهمیت مدیریت پسماند اظهار داشت: رشد جمعیت و افزایش تولید زباله، وجود نگرانی‌‎های خاص در کاهش منابع خدادادی و آلوده شدن منابع طبیعی سبب شد در چند دهه اخیر موضوع بازیافت مواد زائد جامد در برنامه‌های دولت باشد.

وی افزود:  تاکنون راهکار‌های متفاوتی در کشور‌های مختلف برای ارتقاء کارایی سیستم بازیافت مواد زائد ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان اظهار کرد: پسماند شامل یک چرخه کامل از وضعیت اداره و برنامه‌ریزی برای فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش تولید پسماند است.

ملک شاهکویی گفت: پسماند شامل روش‌های مختلف ذخیره‌سازی، جمع‌آوری و تفکیک مناسب در مبدا و سپس جمع‌آوری برنامه‌ریزی شده در سطح شهر و انتقال به سایت‌ها و محل‌هایی که برای پردازش در نظر گرفته شده و دفع و امحاء صحیح و اصولی پسماند است.

وی اظهار داشت: مدیریت اجرایی این کار در شهر‌ها برعهده شهرداری و در خارج شهر‌ها برعهده سازمان مدیریت پسماند است.

وی افزود: تاکنون همه تلاش سازمان مدیریت پسماند استفاده از تجربیات و تکنولوژی‌های نو و منطبق بر حفظ محیط زیست، در حوزه پسماند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان تصریح کرد: تاکنون خط دوم پردازش سایت آق قلا با ظرفیت ۲۵۰ تن در روز  با اعتبار بیش از ۲۸ میلیارد تومان و خط دوم پردازش سایت آزادشهر با ظرفیت ۲۵۰ تن در روز  با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد تومان احداث شده است.

ملک شاهکویی گفت:  احداث محل تخلیه و بارگیری پسماند‌های ریجکتی و مواد آلی، انجام مطالعات و تهیه کتابچه طرح مکان‌یابی و ارزیابی اثرات توسعه در ۵ جلد، احداث سازه‌های بتنی برای جمع‌آوری و بارگیری ریجکتی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد ریال، اجرای فاز نخست سالن تخمیر روباز به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اجرای فاز نخست سالن تخمیر روباز به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ازدیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت احداث تصفیه خانه شیرابه سایت آزادشهر با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد ریال و ظرفیت ۵۰ مترمکعب احداث شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: اجرای لندفیل بهداشتی به مساحت ۳۰ هکتار شامل حفر ترانشه به مساحت یک هکتار و پوشش زباله از گذشته به مساحت ۳۰ هکتار با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال، خرید ۴۰ هزار تن خاک برای پوشش خاک محل دفن سایت آق قلا، ساخت سکوی موقت انتقال پسماند ریجکتی در  سایت آزادشهر با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این دولت بوده است.

وی افزود: با استفاده از اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نسبت به خرید ۴ دستگاه سیمی تریلر بااعتبار ۱۲۰ میلیارد و همچنین خرید ۴ دستگاه کشنده با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اقدام کردیم.

برچسب ها: گلستان ، زباله ، پسماند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار