سرپرست گمرکات کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان کرمانشاه در صادرات زمینی کالا به عراق طی چهار ماهه نخست امسال در بین گمرکات کشور در جایگاه نخست قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 02 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار ماهه نخست امسال میزان ٢ میلیارد و ٣٧١ میلیون و ۶٠٢ هزار و ٩٠ دلار کالای صادراتی به وزن ۶ میلیون و ۴٠١ هزارو ٧٩٨ تن از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ٩٣۵ میلیون ۵٧۵ هزار و ٩۶١ دلار به وزن ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار و ٢٣ تن، بیشترین مقدار آن را از حیث وزن و ارزش به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در چهار ماهه ابتدایی امسال ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست سهم ٣٩ درصدی ارزش و سهم ٣٧ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

وی گفت: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ٣٢٧ میلیون و ٣٧٠ هزار و ۵٧٠ دلار کالا به وزن ٨٧٢ هزارو ۴٩١ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ٢۵٠ میلیون و ۴٣٢ هزار و ٣١٣ دلار کالا به وزن ۶٧۵ هزار و ۵۴ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ٢٣١ میلیون و ١٢٠ هزار و ٢٢٢ دلار کالا به وزن ۵١۶ هزار و ۴۴٣ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ١١٢ میلیون و ٣٠ هزار و ٩۵٧ دلار به وزن ٢١۴ هزار و ٣٣۵ تن و ١۴ میلیون و ۶٢١ هزار و ٩٢٠ دلار به وزن ١٢١ هزار و ٧٠٠ تن عنوان کرد.

عباس زاده تاکید کرد: عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و دیگر کالا‌ها عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار