استاندار تهران در بازدید از مسیر ۶ روستای مسیر دلیچایی شهرستان دماوند گفت: انشعاب اصلی گاز کشیده شده و اکنون در مرحله توزیع انشعابات هستیم که مراحل قانونی نصب علمک‌ها و انشعابات گاز باید طی شود و زمستان امسال مردم دارای گاز مصرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 04 August 2023

به گزارش تابناک تهران، استاندار تهران صبح امروز به همراه جمعی از مدیران کل استان تهران به‌منظور پیگیری رفع مشکلات در شهرستان دماوند حضور یافت و در ابتدا و در بدو ورود به روستای هویر با حضور در گلزار شهدای این روستا به مقام شهدا ادای احترام کردند.

پس از آن استاندار تهران به دیدار مردمی با اهالی روستا‌های منطقه دلیچایی رفت و سپس در روستای کهنک حاضر و به بررسی میدانی مشکلات پرداخت.

روستا‌های محور دلیچایی دماوند از گاز مصرفی بهره‌مند می‌شوند

علیرضا فخاری استاندار تهران ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستا‌های مسیر محور دلیچایی بخش مرکز دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در راستای سلسله بازدید‌های روستایی، از ۶ روستای حوزه شرق شهرستان دماوند بازدید و مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کردیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات روستا‌ها قدمت زیادی دارد و به ده‌ها سال می‌رسد، از جمله آن، مسائل راه است که در اولویت دسترسی مردم قرار دارد.

استاندار تهران گفت: امسال با همت مسئولان، بحث تأمین گاز به روستا‌های دلیچایی مطرح بود؛ انشعاب اصلی گاز کشیده شده و اکنون به نقطه توزیع انشعابات رسیده‌ایم که مراحل قانونی نصب علمک‌ها و انشعابات گاز باید طی شود و زمستان امسال، مردم دارای گاز مصرفی می‌شوند.

فخاری تصریح کرد: منطقه از برودت خاصی برخوردار و فاصله زمانی برای اجرای پروژه محدود است و ماکسیموم دو ماه فرصت داریم که گاز را به منازل مردم برسانیم و این موضوع را به مسئولان شرکت گاز تأکید کردیم تا با افزایش گروه‌های کاری، پروژه با سرعت انجام شود.

وی بیان کرد: مشکلات بعدی مردم در بحث عرض کمی و کیفی رودخانه بوده است که متأسفانه به خاطر وجود بعضی قوانین دست‌وپاگیر بدون موقعیت جغرافیایی مورد تصویب قرار گرفته و این قاعده قانونی با یک نسخه برای همه تنظیم شد و ما در محل شاهد بودیم که بافت روستایی در مجاورت رودخانه‌هاست.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تا عرض کیفی رودخانه رعایت شود که این موضوع مورد تقاضای دستگاه‌های دولتی است، کل روستا‌ها در حریم قرار می‌گیرد و دیگر روستایی وجود نخواهد داشت.

فخاری ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد که بر اساس وضعیت بافت موجود و رعایت طرح هادی، دوباره برای امر بازسازی روستا‌ها اقدام شود و ضمن رعایت قوانین جاری مشکلات مردم برطرف شود؛ در موضوع مشکلات تأمین برق، ترانس موجود ضعیف است که تذکراتی داده شد تا هفته آینده جبران شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع منطقه، راه است که به دلیل تردد بیش از اندازه، عرض و حریم و نبود زیرساخت نامناسب آسفالت جاده تخریب شده است و برنامه‌ریزی‌شده که از هفته آینده راهداری پروژه را با اولویت از روستای هویر آغاز کند تا با توجه به شرایط جوی و فاصله زمانی محدود، با سرعت آسفالت‌ریزی روستا‌های مسیر انجام شود.

حل مشکلات در دولت مردمی و انقلابی از مطالبات مردم دماوند است

رضا طاهرخانی در حاشیه بازدید استاندار تهران از روستا‌های دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهالی روستا‌های محور دلیچایی خواسته‌های به حقی دارند که از استاندار تهران درخواست رسیدگی به آن‌ها را داریم.

وی افزود: از جمله مطالبات مطروحه، راه دسترسی به ۶ روستای محور است که امیدواریم با دستور استاندار تهران مورد پیگیری قرار گیرد.

فرماندار دماوند بیان داشت: از دیگر موضوعات، گازرسانی تا درب منازل روستایی در ۶ روستای دلیچای است که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه روستاییان امیدوارند که با حضور مدیران مردمی و انقلابی، شاهد حل مشکلات در حداقل زمان باشند عنوان کرد: از جمله مشکلات می‌توان به ضرورت نصب علمک گاز، بازنگری طرح هادی، دیوار ساحلی رودخانه، رفع تداخل مستثنیات، پل دسترسی به آرامستان و مقبره شهدا و رفع مشکل ترانس برق اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار