مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: عملکرد اداره کل شرق استان با رشد ۲۱۷ درصدی تسلیم اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م همراه بوده و با تعامل سازنده با اتاق اصناف شهرستان پردیس، توانستیم رشد ۲۱۷ درصدی مبلغی را نیز محقق کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 07 August 2023

به گزارش تابناک تهران، جلسه مشترک مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران با رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان پردیس بعدازظهر امروز با حضور احمدرضا کرکه آبادی مدیر کل امور مالیاتی شرق استان، رئیس اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ها، معاونان حسابرسی، رئیس مرکز دادرسی، دادیار مسئول دادستانی، نماینده حراست و مسوول روابط عمومی در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه مشترک با رؤسای اتحادیه شهرستان پردیس اظهار کرد: عقد تفاهم نامه مشترک بین اتاق اصناف و اداره کل امور مالیاتی شرق استان امکانپذیر بوده و این اداره کل آمادگی دارد که فارغ از حضور نماینده اتاق اصناف در جلسه هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، نماینده صنف مربوطه نیز در این هیات حضور یافته تا از نقطه نظرات کارشناسی آن‌ها نیز استفاده شود.

وی افزود: در صورت مراجعه اعضای اتحادیه به تشکل‌های صنفی و طرح ابهامات و موضوعات در زمینه مالیات مشاغل، اداره کل امور مالیاتی شرق استان با هماهنگی اتاق اصناف آمادگی دارد که این فرصت را در اختیار مؤدیان مالیاتی مشاغل قرار داده تا موارد مورد نظر مؤدیان بررسی و اظهار نظر شود.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان ادامه داد: عملکرد اداره کل شرق استان با رشد ۲۱۷ درصدی تسلیم اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م همراه بوده و در سالجاری با توجه به همکاری و تعامل سازنده اتاق اصناف شهرستان پردیس، توانستیم رشد ۲۱۷ درصدی مبلغی را نیز محقق کنیم.

وی اضافه کرد: باور ما این است که اصناف و کسبه فرار مالیاتی چندانی ندارند و همواره مالیات مقطوع را پرداخت کرده و آمادگی لازم را در بحث اطلاع رسانی، آموزش تکالیف مقرر در قانون، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را دارند.

کرکه آبادی تصریح کرد: همکاری و تعامل دوجانبه با شهرداری‌ها و اطلاع رسانی پروژه‌های عمرانی افتتاح شده از محل مالیات بر ارزش افزوده را بیش از گذشته شاهد هستیم.

عدالت در مالیات ستانی درخواست صنوف پردیس است

در ادامه علی فرخی رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با اشاره به نحوه مالیات ستانی در سالجاری، اظهار کرد: در برگزاری جلسات هیات حل اختلاف مالیاتی، به طور حتم نماینده بند (۳) ماده ۲۴۴ قانون مالیات‌های مستقیم حضور داشته و مواردی نظیر عدالت در مالیات ستانی و اعمال سلیقه در اخذ مالیات و چرایی علت افزایش مالیات نسبت به مشابه سال گذشته را اعلام کنند، زیرا این از مطالبات اصلی اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی شهرستان پردیس است.

در ادامه احمدرضا کرکه آبادی با اشاره به عدم اطلاع و آگاهی اصناف از تغییر در سیستم مالیات ستانی ابراز کرد: متاسفانه در برخی موارد اصناف از تغییرات قانون و حتی تغییر در نحوه تعیین مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م در دوسال گذشته آگاهی نداشته و تأکید ما طی این مدت در تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م بود، زیرا این به نفع مؤدیان ما بوده است.

وی افزود: براساس مولفه‌های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور اگر مؤدی تمایلی نداشت با ارائه اسناد و مدارک میتواند اظهارنامه تسلیم ادارات مالیاتی کشور کند.

در ادامه این نشست به مواردی مانند جنبه‌های حمایتی ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم در حمایت از اصناف خسارت دیده، حذف قانون علی الرأس در زمینه تشخیص مالیات پس از اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴، توجه به بخشنامه‌ها و دستور العمل‌ها در رسیدگی ها، داده محوری نظام مالیاتی براساس اطلاعات موجود در سامانه‌ها و ضورت تکریم ارباب رجوع پرداخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار