مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ۷۰۰ دانشجوی بین الملل در کرمانشاه دارد که قرار است تعداد آن‌ها را افزایش بدهد و امسال بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانشجو بر حسب آن مجوزی که وزارت خانه به دانشگاه می‌دهد، دانشجو پذیرش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 08 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، یحیی پاسدار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار ‌شد، اظهار کرد: در بین کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول را در نسبت دانشجویان خارجی به ایرانی داریم که با توجه به میانگین کشوری که ۶ درصد است ما ۱۲ درصد دانشجوی خارجی پذیرش داشتیم.

وی افزود: رتبه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه‌بندی شانگهای رتبه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰، در رتبه‌بندی تایمز رتبه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ و در آسیا رتبه ۱۱۶ را دارد و این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه علوم پزشکی جزء ١٠ دانشگاه برتر كشور است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ما از هفت كشور دنیا پذيرش دانشجوي خارجي داريم كه اين هفت كشور شامل عراق، پاكستان، نروژ، سومالی، بحرین، هند و فیلیپین مي‌باشد.

وی گفت: در ۳۰ رشته مختلف در پنج مقطع که عبارتست از کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته‌های phd در گروه‌های مثل ایمنی شناسی، بیوشیمی و تغذیه دانشجو داریم.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای نخستین بار در لیست دانشجویان مورد تایید بغداد

پاسدار عنوان کرد: در رشته‌های تخصصی بالینی بعد از مقطع پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی از کشورهای خارجی دانشجو دارد که تقریبا تمام مقاطع را از کارشناسی تا تخصص بالینی در دانشگاه دانشجوی خارجی پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: با ۱۳ دانشگاه بین المللی دنیا که در آنجا دانشجو داریم، تفاهم نامه و تعاملات بین المللی خوبی داریم و در بازدیدهایی که از دانشگاه شده، بخش بین الملل دانشگاه علوم پزشکی فعال است و رایزنی‌هایی را با کنسولگری کشورهای همسایه مثل کشور عراق در تهران داشتیم که نتیجه خوبی را در پی داشته است.

وی در ادامه افزود: مطابق آیین دانه‌های بین المللی نسبت به انجمن‌های علمی و گروه‌های صنفی دیدی باز و بدون محدودیت وجود دارد و دانشجوهای خارجی هیچ تفاوتی با دانشجوهای ملی خود در این زمینه ندارند و از حقوق و مزایای مشابه برخوردارند.

در اولویت قرار گرفتن هزینه‌های خوابگاه دانشجویان خارجی

وی گفت: تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه تهران منعقد شده به این منظور که در آموزش‌ها دانشجویان خارجی در ۲ سال اول بتوانند به زبان فارسی صحبت کرده و با مریض‌ها ارتباط بگیرند.

این مسئول اضافه کرد: در نشست‌های بین المللی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت‌های جدی دارد برای مثال در نمایشگاه‌های خارجی در کشورهای همسایه برگزار می‌شود سعی دارد که پتانسیل دانشگاه در آن نمایشگاه‌ها به خوبی ارائه شود و در جذب دانشجویان خارجی و توریست درمانی بتواند فعالیت کند.

وی خاطر نشان کرد: سقف پذیرش دانشجو خارجی در مقطع کارشناسی ۲۰ درصد و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۳۰ درصد است که در صورت لزوم هم با وزارت خانه هماهنگ می‌کنیم که سقف را افزایش دهد.

انتهای پیام/ ل

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار