طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی از جمله موش‌ها در سطح مناطق مختلف شهر قم آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 10 August 2023

به گزارش تابناک قم، یکی از گلایه‌های مردمی در سال‌های گذشته، وجود حیوانات موذی ازجمله موش‌ها در سطح شهر قم است که با توجه به آنکه مبارزه با این حیوانات اقدامی بین دستگاهی بوده و فقط مختص شهرداری نیست، لذا در سال گذشته نخستین فاز مبارزه با آن‌ها آغاز شد که به دلایل مختلفی موفق نبود.

دلایل عدم موفقیت فاز نخست این طرح در جلسات مختلفی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً مجدد مبارزه با حیوانات موذی با تهیه سمی جدید به‌صورت پایلوت از سطح منطقه سه آغاز شد.

شهرداری قم نیز در این راستا با پیش‌بینی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری در سطح مناطق هشت‌گانه، مرحله جدیدی از طرح مبارزه با حیوانات موذی را آغاز کرده است.

در این زمینه از روز گذشته طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی ازجمله موش‌ها در سطح مناطق شهری قم آغاز شده است که تیم‌های آموزش‌دیده خدمات شهری شهرداری با حضور کارشناسان اداره بهداشت در حال برخورد با این حیوانات به‌ویژه موش‌ها در قم هستند.

متأسفانه وجود موش‌های فاضلابی و معضل این حیوانات موذی فقط مختص کلان‌شهر قم نیست و در سایر کلان‌شهرهای کشور نیز در جریان است که دستگاه‌هایی ازجمله جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری در این زمینه دارای مسئولیت هستند.

همکاری شهروندان در این طرح بسیار حائز اهمیت است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده نقاطی که حیوانات موذی تجمع دارند، به سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام به طعمه‌گذاری و مبارزه با آن‌ها صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار