معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان‌شمالی گفت: در راستای توسعه نساجی دستبافت خراسان‌شمالی، اولین دوره آموزش تخصصی پیشرفته ویژه نساجان دستباف استان به مدت ۲ روز در محل کارگاه نخیران بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 12 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز پروانه کلاته، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: در راستای توسعه نساجی دستبافت خراسان‌شمالی، اولین دوره آموزش تخصصی پیشرفته ویژه نساجان دستباف استان به مدت ۲ روز در محل کارگاه نخیران بجنورد برگزار شد.

وی گفت: این دوره آموزشی ۲ روزه شامل دارایی بافی و چادرشب‌بافی، پروژه مشترک شرکت زرفام و معاونت صنایع‌دستی استان و شرکت پویندگان برای نساجان خراسان‌شمالی بود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان‌شمالی با بیان اینکه روستای رویین اسفراین به‌عنوان تنها دهکده نساجی کشور به ثبت رسیده است، افزود: این روستا بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی استان را دارد به‌طوری‌که در این روستا سالانه ۱۵۰ هزار مترمربع چادرشب، حوله، دستمال و شال تولید می‌شود.

کلاته با بیان اینکه این دهکده ملی قطب بافندگی خراسان‌شمالی است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۲۰۰ کارگاه بافندگی حوله، چادرشب و دیگر دست‌بافت‌ها در این روستا فعال است و به جز آن بافندگان این روستا به‌صورت خانگی نیز فعالیت می‌کنند، با آموزش و ارتقای صنعتگران این روستا توسعه اقتصادی منطقه و استان محقق می‌شود.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار